Strona główna » „Laboratorium Przyszłości” dla szkół ponadpodstawowych

„Laboratorium Przyszłości” dla szkół ponadpodstawowych

Laboratorium Przyszłości w Szkole Ponadpodstawowej.
Przygoda nauczycieli z drukiem 3D w nauczaniu przedmiotowym.

Adresaci: Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli rożnych przedmiotów (humanistów), nauczycieli współorganizujących proces kształcenia, nauczycieli prowadzących rewalidację oraz nauczycieli specjalistów zatrudnionych w szkole.

Liczba godzin dydaktycznych: 4

  1. Cel główny: Rozwijanie kompetencji społecznych, takich jak komunikacja i współpraca w grupie (w tym w środowiskach wirtualnych), udział w projektach zespołowych oraz zarządzanie projektami.
  2. Korzyści dla uczestników:
  • Poznają terminologię, technologię, materiały wykorzystywane do druku 3D.
  • Poznają zasady (możliwości i ograniczenia) projektowania 3D.
  • Poznają źródła inspiracji i wykorzystania druku 3D w pracy nauczyciela.
  • Przygotują scenariusze zajęć do projektów rozwijających kompetencje społeczne z wykorzystaniem druku 3D w nauczaniu przedmiotowym.
  1. Szczegółowy program szkolenia:Zgodność z podstawą programową. Wymagania ogólne i szczegółowe dotyczące rozwijania kompetencji społecznych (metodologia STEAM) zwarte w podstawie programowej.
    1. Dydaktyka Druku 3D. Technologia, terminologia i materiały do druku 3D.
    2. Źródła inspiracji i wykorzystania druku 3D. Repozytoria i wyszukiwarki pomocy dydaktycznych (modeli 3D i plików STL).
    3. Warsztat komunikacja i współpraca w projektach zespołowych. Praktyczny warsztat tworzenia scenariuszy do zajęć przedmiotowych rozwijających u uczniów kompetencje społeczne, zarządzanie projektami, komunikację i współpracę w grupie.

W cenie:

  • Płatność po szkoleniu na podstawie faktury, którą wyślemy elektronicznie w dniu szkolenia. Płatność do 14 dni po szkoleniu.
  • Po szkoleniu uczestnik otrzymuje: Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”