Kurs - Agresywne, nadpobudliwe i trudne zachowania dzieci/uczniów w różnym wieku.

📆 Termin: 30-31.08.2025 r.

💻 Forma: online na żywo

🕔 I dzień 9:00 – 15:00
🕔 II dzień 9:00 – 15:00 

🧾 Cena: 699 zł/os.

Koszt zawiera: 

Certyfikat + Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu trenera TZA, wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3

Pakiet materiałów szkoleniowych.

Możliwość zamówienia kursu stacjonarnie lub online w dogodnym terminie – koszt ustalamy indywidualnie tel. 796686600

Praktyczne wskazówki i porady dla nauczycieli. Uczestnicy szkolenia poznają przyczyny i funkcje trudnych zachowań dzieci/uczniów, w tym agresywnych. Poprzez liczne przykłady przeanalizują zachowania uczniów pod kątem zwiastunów agresywnych zachowań i możliwości ich zapobiegania. Dzięki praktycznemu charakterowi szkolenia zaplanują własne skuteczne strategie reakcji i wspomagania dzieci/uczniów.

ADRESACI: Nauczyciele przedszkoli, nauczyciele szkół, logopedzi, pedagodzy, pracownicy świetlicy

CEL SZKOLENIA: Zdobycie i doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci/uczniów w różnym wieku, w tym z zachowaniami agresywnymi.

PROGRAM:

1. Dziecięca złość i zachowania agresywne:
– Dziecięce emocje
– sposoby ich zauważania, nazywania i pomoc w adekwatnym wyrażaniu

2. Elementy treningu umiejętności społecznych:
– Czym mogą być zachowania agresywne dzieci
– przyczyny i funkcje
– Jak uczyć dzieci akceptowanych społecznie sposobów regulowania emocji i reakcji na bodźce czuciowe

3. Model trzech odziaływań w pracy z dzieckiem:
– Strategie radzenia sobie z zachowaniami (objawami)
-System zasad i konsekwencji
-Pochwały i praca na pozytywnych motywacjach

Uwagi:

  • Kurs odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: Certyfikat + zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie kursu a także po kursie.
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Płatność po szkoleniu na podstawie faktury, którą wyślemy elektronicznie w dniu szkolenia.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na kurs oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.

Formularz zgłoszeniowy

Kurs - Agresywne, nadpobudliwe i trudne zachowania dzieci/uczniów w różnym wieku.

Przewijanie do góry

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”