Kurs Trenera Zachowań Agresywnych

📆 Termin: 27-28.09.2025 r.

💻 Forma: Online na żywo 

🕐Godziny: 15 godzin dydaktycznych

  • I dzień: 9:00 – 15:00
  • II dzień: 9:00 – 15:00

🧾 Cena: 799 zł/os

Koszt zawiera: 

Certyfikat + Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu, wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3

📚Pakiet materiałów szkoleniowych.

Możliwość zamówienia kursu stacjonarnie w całej Polsce z przyjazdem do placówki lub online w dogodnym terminie – koszt ustalamy indywidualnie tel. 796686600

Ten kurs to coś więcej niż edukacja – to aktywacja. Przygotowuje Cię do bycia świadomym trenerem zmiany, który potrafi wpływać, uczyć, inspirować i prowadzić innych z miejscem na granice, szacunek i realny wpływ społeczny. Praktyczne wskazówki i porady dla nauczycieli. Uczestnicy szkolenia poznają przyczyny i funkcje trudnych zachowań dzieci/uczniów, w tym agresywnych. Poprzez liczne przykłady przeanalizują zachowania uczniów pod kątem zwiastunów agresywnych zachowań i możliwości ich zapobiegania. Dzięki praktycznemu charakterowi szkolenia zaplanują własne skuteczne strategie reakcji i wspomagania dzieci/uczniów.

ADRESACI: Dyrektorzy, nauczyciele, logopedzi, pedagodzy, psycholodzy, pracownicy świetlicy, osoby które potrzebują umiejętności kontroli złości i agresji i inni zainteresowani.

KORZYŚCI: • Zdobędziesz praktyczną wiedzę na temat przyczyn agresji, nadpobudliwości i trudnych zachowań u dzieci w różnym wieku
• Nauczysz się rozpoznawać sygnały ostrzegawcze i skutecznie reagować w sytuacjach kryzysowych
• Poznasz sprawdzone techniki regulacji emocji oraz metody pracy z emocjami dzieci i młodzieży
• Zwiększysz swoje kompetencje wychowawcze i pedagogiczne, co przełoży się na lepsze relacje z uczniami
• Otrzymasz zestaw narzędzi do prowadzenia rozmów wspierających i wyznaczania granic
• Dowiesz się, jak budować autorytet bez przemocy i kar, a jednocześnie wspierać dzieci w rozwoju społecznym i emocjonalnym
• Zyskasz pewność siebie jako nauczyciel, wychowawca lub terapeuta, działając skutecznie, a nie reaktywnie
• Skorzystasz z konkretnych przykładów i materiałów, które możesz wdrożyć od razu w swojej codziennej pracy.

CEL SZKOLENIA: Zdobycie i doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci/uczniów w różnym wieku, w tym z zachowaniami agresywnymi.

PROGRAM:

Dzień 1. Charakterystyka zachowań

  1. Zachowania trudne, nadpobudliwe i agresywne
  2. Emocje wpływające na zachowania trudne, nadpobudliwe i agresywne
  3. Samopostrzeganie przy zachowaniach trudnych, nadpobudliwych i agresywnych
  4. Potrzeby będące źródłem zachowań trudnych, nadpobudliwych i agresywnych
  5. Agresja a przemoc Dzieci „niewidoczne”

Dzień 2. Przeciwdziałanie

  1. Zachowaniom agresywnym 6 kroków radzenia sobie ze złością – czyli elementy Treningu Kontroli Złości w przeciwdziałaniu
  2. Zachowaniom agresywnym
  3. Elementy Treningu
    – Inteligencji Emocjonalne w pracy z dziećmi agresywnymi
  4. Elementy Treningu
    – Komunikacji w pracy z dziećmi agresywnymi
  5. Elementy Treningu
    – Umiejętności Społecznych w pracy z dziećmi agresywnymi Oddziaływanie poliwagalne w pracy z dziećmi agresywnymi
  6. Trening somatyczny w pracy z dziećmi agresywnymi

Uwagi:

  • Kurs odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: certyfikat + zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie kursu a także po kursie.
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Płatność po szkoleniu na podstawie faktury, którą wyślemy elektronicznie w dniu szkolenia.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na kurs oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.

Przewijanie do góry

Prowadząca:

Picture of Monika Kolon

Monika Kolon

Pedagog i socjolog (UW), oligofrenopedagog, socjoterapeutka. Od 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą, w tym z osobami ze spektrum autyzmu oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. Trener umiejętności społecznych dla grup w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzieży i młodych dorosłych. Na co dzień nauczyciel współorganizujący proces kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Program:

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów