Kurs TZA - Trening Zastępowania Agresji

📆 Termin: 12-13.04.2025 r.

💻 Forma: online na żywo

🕔 I dzień 9:00 – 15:00
🕔 II dzień 9:00 – 15:00 

🧾 Cena: 699 zł/os.

Koszt zawiera: 

Certyfikat + Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu trenera TZA, wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3

Pakiet materiałów szkoleniowych.

Możliwość zamówienia kursu stacjonarnie lub online w innym terminie – koszt ustalamy indywidualnie tel. 796686600

Kurs, który koncentruje się na kluczowych aspektach Treningu Zastępowania Agresji (TZA), obejmujący zrozumienie przyczyn agresji, identyfikowanie sygnałów ostrzegawczych oraz naukę technik zarządzania agresją. Program jest dostosowany do wieku i indywidualnych potrzeb dziecka, oferując odpowiednie metody pracy w zależności od etapu rozwoju i wyzwań emocjonalnych. Kurs uczy także, jak skutecznie interweniować i wspierać dzieci w radzeniu sobie z trudnymi emocjami, aby zapobiec wybuchom agresji. Ma na celu pomoc osobom w nauce kontrolowania swoich emocji oraz zachowań agresywnych, poprzez zastępowanie ich bardziej konstruktywnymi i akceptowanymi społecznie sposobami reagowania. Jest to istotna metoda, szczególnie w pracy z osobami, które wykazują tendencje do agresywnych reakcji w stresujących sytuacjach, np. w szkole, przedszkolu, w miejscu pracy, czy w życiu codziennym.

ADRESACI: nauczyciele przedszkoli, nauczyciele szkół, nauczyciele ośrodków szkolno-wychowawczych, pedagodzy, logopedzi

CEL SZKOLENIA: Szkolenie przygotowuje do prowadzenia zajęć Treningu Zastępowania Agresji. Na szkoleniu będzie można poznać metody pracy z grupą dzieci, młodzieży lub dorosłych, którzy mają trudności w radzeniu sobie ze złością.

PROGRAM:

1. Wprowadzenie
a. Zapoznanie, przedstawienie celów oraz ustalenie zasad pracy.

2. TUS
a. Podstawowe wprowadzenie do treningu umiejętności społecznych 
b. Ćwiczenie odgrywania ról
c. Trening modelowania część I i II.
d. Adaptacja TUS do pracy pedagogicznej, wykorzystanie ćwiczeń.

3. TZA
a. Wprowadzenie do Treningu kontroli złości
b. Ćwiczenia – identyfikowanie wyzwalaczy – świat zewnętrzny i wewnętrzny
c. Identyfikowanie sygnałów – kontakt z ciałem, wrażenia, Felt sanse
d. Używanie monitów i reduktorów
e. System nagród, wzmacnianie samooceny

4. TWM.
a. Wprowadzenie do Treningu wnioskowania moralnego
b. Wspólne podejmowanie moralnie zgodnych decyzji – ćwiczenia

5. EMPATIA
a. Znaczenie empatii i współczucia w treningu zastępowania agresji i pracy z podopiecznymi

6. Podsumowanie i zakończenie
a. Podsumowanie materiału
b. Dyskusja oraz odpowiedzi na wszelkie pytania.
c. Zakończenie szkolenia

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie kursu a także po kursie.
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Płatność po szkoleniu na podstawie faktury, którą wyślemy elektronicznie w dniu szkolenia.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na kurs oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.

Formularz zgłoszeniowy

Kurs TZA - Trening Zastępowania Agresji

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”