Kurs TUS dla zaawansowanych Trening Umiejętności Społecznych poziom ekspert.

Program rozszerzony, skierowany jest do Trenerów TUS I i II stopnia i koncentruje się na praktycznym treningu. Każdy blok tematyczny zawiera intensywne ćwiczenia, symulacje i trening z wykorzystaniem narzędzi i technik, które uczestnicy mogą wdrażać od razu po szkoleniu. Celem warsztatu jest, aby każdy uczestnik nie tylko poznał teoretyczne podstawy, ale także przećwiczył narzędzia w praktyce i mógł je wykorzystać w codziennym życiu.

Adresaci:
Kurs skierowany jest do osób, które ukończyły już Kurs Trenera TUS I i II stopnia. 

Uczestnicy/korzyści:
– Opanują zaawansowane techniki słuchania i wyrażania swoich potrzeb
– Nauczą się rozwiązywać trudne sytuacje w sposób konstruktywny
– Zyskają narzędzia do tworzenia autentycznych i wspierających więzi
– Rozwiną zdolność reagowania na krytykę oraz efektywnego zarządzania stresem
– Zdobędą umiejętności rozpoznawania, regulacji i wyrażania emocji w złożonych sytuacjach
– Będą potrafili utrzymywać długoterminową równowagę emocjonalną i rozwijać osobisty dobrostan

Program:

1. Wprowadzenie i przypomnienie dotychczasowych umiejętności
Krótkie wprowadzenie, refleksja nad TUS .
Narzędzia: Przypomnienie narzędzi z TUS I i II stopnia, krótka praca z modelami poznanymi wcześniej.
 
2. Świadomość emocjonalna i zarządzanie emocjami
Narzędzia:
Model ABCD do rozpoznawania emocji.
Techniki uziemiania (grounding) i mindfulness – trening rozpoznawania własnych reakcji emocjonalnych.
Praktyczne ćwiczenia w indywidualnej pracy nad rozpoznawaniem emocji i ich regulacją.
 
3. Zaawansowane techniki komunikacyjne
Radzenie sobie z krytyką i oceną 
Aktywne słuchanie na poziomie głębokim – trening w parach.
Komunikacja empatyczna: praca nad formułowaniem komunikatów opartych na szacunku i zrozumieniu.
Model NVC (Porozumienie bez Przemocy) – praktyczne ćwiczenia w komunikacji.
 
4. Zarządzanie konfliktem – techniki rozwiązywania konfliktów:
Model „WIN-WIN” – budowanie rozwiązań na zasadzie wygrany – wygrana.
Asertywne techniki
Symulacje konfliktów: Praktyczny warsztat, gdzie uczestnicy trenują mediacje i negocjacje w konfliktach (praca w grupach, feedback).
 
5. Budowanie relacji interpersonalnych
Praktyczne scenariusze – budowanie zdrowych relacji i rozpoznawanie toksycznych więzi (trening na bazie autentycznych przykładów z życia uczestników).
 
6. Wzmocnienie zasobów osobistych i rozwój rezyliencji
Narzędzia i techniki:
Technika „STOP” (Zatrzymaj się – Oddychaj – Oceń – Przejdź do działania) do zarządzania trudnymi emocjami.
Skala odporności psychicznej – ocena i rozwijanie osobistych zasobów w radzeniu sobie ze stresem.
Trening zarządzania długoterminowym stresem – techniki radzenia sobie w kryzysowych sytuacjach.
Praktyczne ćwiczenia z wzmacniania odporności i efektywnego reagowania na stres.
 
7. Budowanie dobrostanu psychicznego
Narzędzia i techniki:
Praca z modelem PERMA (Martin Seligman) – jak budować dobrostan w codziennym życiu.
Koło wartości – analiza wartości osobistych a ich wpływ na dobrostan.
Praktyczne ćwiczenia – tworzenie planu działań na rzecz dobrostanu na podstawie osobistych wartości i celów.
Trening technik uważnościowych (Mindfulness) jako metoda wspierająca dobrostan.
 
8. Integracja narzędzi i strategii
Praca nad planem wdrożenia narzędzi TUS w życie codzienne – indywidualny plan działania.

⌚Czas szkolenia: 15 h dydaktyczne

🧾 Cena: Ustalana jest indywidualnie, w zależności od formy szkolenia i ilości uczestników.

W przypadku małych placówek zachęcamy do łączenia placówek celem podzielenia kosztów 🙂

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 
  • Materiały szkoleniowe.
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796686600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”