Kurs Trenera TUS III i IV stopnia
- poziom ekspert

Szczegóły kursu:
  • 14-15.03.2026 r.
  • Godzina: 9:00 - 15:00 (sobota i niedziela)
  • Cena: 1500 zł/os
  • Stacjonarnie we Wrocławiu

Kurs organizowany jest dla osób które ukończyły Kurs Trenera TUS – Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia organizowany przez Eureka Centrum Kształcenia.

     Koszt zawiera

  • 15 godzin dydaktycznych kursu
  • Certyfikat + Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu, wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3
  • Pakiet materiałów szkoleniowych.

Szkolenie na poziomie eksperckim stanowi rozszerzenie kompetencji zdobytych podczas kursów TUS I i II stopnia. Program skierowany jest do osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę z zakresu prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych oraz rozwijać zaawansowane metody pracy z grupą. Uczestnicy zdobędą praktyczne narzędzia do diagnozy potrzeb grupy, projektowania autorskich scenariuszy zajęć oraz pracy z trudnymi zachowaniami. Kurs kładzie nacisk na rozwój kompetencji trenerskich, analizę przypadków i wdrażanie skutecznych strategii wspierających rozwój społeczny dzieci, młodzieży i dorosłych. Idealny dla tych, którzy chcą prowadzić TUS na najwyższym, profesjonalnym poziomie.

DLA KOGO JEST KURS?

Kurs skierowany jest do osób które ukończyły Kurs TUS I i II stopnia organizowany przez Eureka Centrum Kształcenia i chcą pogłębić poznaną wiedzę i poszerzyć swoje horyzonty TUS wynosząc je na poziom ekspercki.

PROGRAM KURSU:

1. Wprowadzenie i przypomnienie TUS I/II

  • Praca z wcześniej poznanymi modelami i narzędziami.

2. Świadomość emocjonalna i zarządzanie emocjami

  • Techniki grounding i mindfulness

  • Ćwiczenia indywidualne

3. Zaawansowane techniki komunikacyjne

  • Radzenie sobie z krytyką

  • Aktywne słuchanie (trening w parach)

  • Model NVC (Porozumienie bez Przemocy)

4. Zarządzanie konfliktem i budowanie relacji interpersonalnych

  • Model WIN-WIN

  • Rozpoznawanie toksycznych więzi

5. Rozwój rezyliencji i zasobów osobistych oraz budowanie dobrostanu

  • Technika STOP.

  • Skala odporności psychicznej

  • Trening radzenia sobie ze stresem

  • Mindfulness i plan działań oparty na wartościach

6. Integracja narzędzi

  • Tworzenie indywidualnego planu wdrożenia poznanych technik w życie codzienne

Formularz zgłoszenia

Przewijanie do góry

Program:

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Prowadząca:

Picture of Monika Kolon

Monika Kolon

Pedagog i socjolog (UW), oligofrenopedagog, socjoterapeutka. Od 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą, w tym z osobami ze spektrum autyzmu oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. Trener umiejętności społecznych dla grup w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzieży i młodych dorosłych. Na co dzień nauczyciel współorganizujący proces kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.