Terminy do wyboru oraz szczegóły:
-
1. Termin: 22-23.11.2025 r.
-
2. Termin: 20-21.12.2025 r.
-
3. Termin: 17-18.01.2026 r.
-
4. Termin: 14-15.02.2026 r.
-
Godzina: 9:00 - 15:00 (oba dni)
-
Cena: 900 zł/os
-
Forma kursu: Online na żywo
Zapisz się już teraz!
Płatność na podstawie faktury wystawianej po szkoleniu. Na życzenie możemy wystawić fakturę także od razu po zapisie lub według ustaleń.
Koszt zawiera
- 15 godzin dydaktycznych kursu
- Certyfikat + Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu, wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3
- Pakiet materiałów szkoleniowych.
- Kurs łączy szeroko pojętą interdyscyplinarną wiedzę z praktycznymi umiejętnościami w zakresie neurobiologii i edukacji.
- Kurs uczy nowego podejścia do nauczania, proponuje nowatorskie rozwiązania oraz wprowadza do grona innowacyjnych/awangardowych nauczycieli i specjalistów.
- Kurs ma służyć wzbudzeniu zainteresowania problematyką, a także zachęceniu do dalszego doskonalenia zawodowego i rozwoju w tym obszarze.
DLACZEGO WARTO?
- Zdobędziesz kompetencje do tworzenia i wdrażania edukacyjnych strategii opartych na dowodach, rozwijając umiejętności przyjazne mózgowi i skutecznie wspierające rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny uczniów
- Zrozumiesz, jak działa ludzki mózg i jak wpływa na proces uczenia się
- Poznasz neurobiologiczne podstawy uczenia się;
- Odkryjesz efektywne metody nauki i techniki wspierania pamięci, które na zawsze zmienią Twoje podejście do nauczania.
DLA KOGO JEST KURS?
Kurs skierowany jest do wszystkich zainteresowanych nowoczesnymi metodami nauczania, pozwalającymi na głębokie zrozumienie procesów uczenia się i pamięci z perspektywy neurobiologicznej, tj.:
- Nauczycieli, Wykładowców i Trenerów, na każdym etapie nauczania
- Pedagogów, Terapeutów i Coachów
- Instruktorów i Korepetytorów
- Studentów i osób, które chcą skuteczniej się uczyć
- Wszystkich specjalistów, którzy pragną w przyszłości poszerzyć swój warsztat pracy o wiedzę z neurobiologii, psychologii i pedagogiki, aby tworzyć skuteczne strategie
nauczania oparte na zrozumieniu, jak działa mózg oraz po to, aby wspierać nauczycieli w rozwijaniu ich warsztatu metodycznego, pomagając w projektowaniu zajęć,
które optymalnie wykorzystują procesy uczenia się w mózgu
CELEM SZKOLENIA JEST:
- Wprowadzenie do świata neurodydaktyki i neuroedukacji oraz ukazanie ich
praktycznego zastosowania w codziennej pracy nauczyciela i innych specjalistów; - Przedstawienie najważniejszych faktów, pozwalających zrozumieć funkcje mózgu
i ich wpływ na proces uczenia się i rozwoju; - Ukazanie praktycznych strategii i metod wykorzystujących siłę naszych mózgów,
w celu indywidualizacji nauczania i dostosowania ich do potrzeb i preferencji swoich
podopiecznych.
PROGRAM SZKOLENIA:
Dzień 1:
- Wprowadzenie do neurodydaktyki
a. Struktury i główne funkcje mózgu
b. Czym są neuroprzekaźniki
c. Neurony lustrzane i ich rola - Neuromity dotyczące mózgu w kontekście edukacji
a. Style uczenia się i dlaczego tak mało o nich wiemy
b. Rola półkul mózgowych i ich znaczenie w procesie nauczania - Nauka w tradycyjnym słowa znaczeniu i neuronauka
a. Uczenie się jako zapamiętywanie
b. Techniki mnemotechniczne
c. Uczenie się jako gromadzenie informacji
d. Uczenie się jako działanie - Plastyczność mózgu i jej zastosowanie w neurodydaktyce
- Znaczenie efektu Pigmaliona w edukacji
Dzień 2:
- Pamięć – rodzaje i sposoby wzmacniania
a. Fazy pamięci
b. Pamięć sensoryczna, krótkotrwała i długotrwała
c. Metody i zasady wspomagania pamięci
d. Związek emocji i pamięci - Mózg dziecka w stanie współczesnego chaosu
a. Problemy ze skupieniem, uważnością i koncentracją
b. Teoria predykcji – czym jest
c. Tajna broń w walce z chaosem w głowie i otoczeniu - Od przestymulowania do skupienia
a. Zabawy sensoryczne
b. Ćwiczenia proprioceptywne i zabawy bilateralne
c. Ćwiczenia oddechowe i zabawy wspierające koncentrację - Przyszłość edukacji z perspektywy neurodydaktyki
a. Indywidualizacja procesu nauczania
b. Multimodalność prezentowanych treści
c. Przerwy na refleksję - Przykłady udanych wdrożeń neurodydaktyki w szkołach.
