Kurs - Trener logorytmiki I i II stopnia

📅 Termin: 7-8.02.2026 r.

🕐 Godziny (łącznie 15 godzin dydaktycznych):

  • I dzień: 9:00 – 15:00
  • II dzień: 9:00 – 15:00

💰 Cena: 899 zł/os

💻 Forma: Online na żywo w czasie rzeczywistym

  • Płatność na podstawie faktury wystawianej po szkoleniu. Na życzenie możemy wystawić fakturę także od razu po zapisie lub według ustaleń.

Koszt zawiera: 

Certyfikat + Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu, wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3

📚Pakiet materiałów szkoleniowych.

Możliwość zamówienia kursu stacjonarnie lub online w dogodnym terminie – koszt ustalamy indywidualnie tel. 796686600

CELE SZKOLENIA

  • Zapoznanie uczestników z założeniami i celami zajęć logorytmicznych.
  • Uświadomienie roli muzyki, rytmu i ruchu w rozwoju językowym dzieci.
  • Nabycie umiejętności planowania i prowadzenia zajęć logorytmicznych.
  • Poznanie ćwiczeń rozwijających sferę ruchową, słuchową i językową dziecka.
  • Umiejętność wykorzystywania materiałów dydaktycznych do usprawniania percepcji słuchowej, wzrokowej i motorycznej.
  • Zdobycie wiedzy o profilaktyce logopedycznej i jej znaczeniu w codziennej pracy z dziećmi.
  • Poznanie sposobów urozmaicania zajęć poprzez elementy muzyki, ruchu i zabawy.

DLA KOGO JEST KURS

Szkolenie skierowane jest do:

  • Logopedów i neurologopedów, którzy chcą poszerzyć warsztat pracy o metody logorytmiczne.
  • Pedagogów specjalnych i terapeutów, pracujących z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy lub niepełnosprawnościami.
  • Nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, pragnących wzbogacić zajęcia o elementy muzyczno-ruchowe.
  • Instruktorów rytmiki i muzykoterapeutów, chcących poznać zastosowanie muzyki w terapii mowy.
  • Studentów kierunków pedagogicznych, planujących karierę w obszarze logopedii i terapii mowy.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW

  • Poznasz kompleksowy system pracy logorytmicznej z dziećmi.
  • Otrzymasz gotowe scenariusze zajęć
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności planowania i prowadzenia zajęć logorytmicznych.
  • Nauczysz się łączyć ruch, muzykę i mowę w działaniach terapeutycznych.
  • Otrzymasz zestaw materiałów do pracy.
  • Zwiększysz efektywność terapii logopedycznej i zajęć grupowych.
  • Uzyskasz certyfikat Trenera Logorytmiki I i II stopnia, potwierdzający zdobyte kompetencje

Program:

1. WPROWADZENIE DO LOGORYTMIKI

  • Logorytmika jako metoda profilaktyki logopedycznej
  • Rola logorytmiki w stymulowaniu rozwoju mowy i słuchu dziecka
  • Związek między muzyką, ruchem i mową – triada rozwoju językowego

2. RODZAJE ZAJĘĆ LOGORYTMICZNYCH

  • Klasyfikacja zajęć logorytmicznych (indywidualne, grupowe, terapeutyczne, profilaktyczne)
  • Struktura i przebieg zajęć – od rozgrzewki do relaksacji
  • Dobór metod i form pracy w zależności od wieku i potrzeb dziecka

3. ROZWÓJ MOWY DZIECKA

  • Kolejność pojawiania się głosek w rozwoju mowy
  • Etapy rozwoju artykulacji – od gaworzenia po mowę złożoną
  • Jak dostosować ćwiczenia logorytmiczne do etapu rozwoju mowy

4. ĆWICZENIA I ZABAWY LOGORYTMICZNE

  1. Gry i zabawy słuchowe
  • Ćwiczenia na rozróżnianie dźwięków i rytmów
  • Wykorzystanie instrumentów i przedmiotów codziennego użytku
  1. Gry i zabawy ruchowe
  • Ćwiczenia rozwijające motorykę dużą i koordynację ruchową
  • Ruch i rytm w nauce poprawnej artykulacji
  1. Gry i zabawy wzrokowo-językowe
  • Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i pamięć językową
  • Integracja wzroku, słuchu i ruchu

5. RYTM I MUZYKA W TERAPII

  • Ćwiczenia rytmiczne w rozwijaniu percepcji słuchowej
  • Zabawy z samogłoskami – rytmizacja mowy
  • Rytmografiki – wizualne odwzorowanie rytmu i melodii
  • Wykorzystanie muzyki znanych utworów w terapii i profilaktyce logopedycznej

6. SCENARIUSZE I INSPIRACJE DO PRACY

  • Propozycje 12 autorskich scenariuszy logorytmicznych – na każdą porę roku
  • Omówienie scenariuszy: jesiennych, zimowych, wiosennych i letnich
  • Tworzenie własnych scenariuszy w oparciu o potrzeby grupy

7. POMOCE I MATERIAŁY DYDAKTYCZNE

  • Akcesoria potrzebne do prowadzenia zajęć logorytmicznych
  • Wykorzystanie materiałów drukowanych do usprawniania percepcji słuchowej i wzrokowej
  • Sposoby rozwijania motoryki dużej, małej i sprawności artykulatorów

8. WARSZTATY PRAKTYCZNE

  • Praca z rytmem i mową w praktyce
  • Ćwiczenia grupowe i indywidualne
  • Tworzenie i prowadzenie własnego mini-scenariusza zajęć
  • Wymiana doświadczeń i inspiracji między uczestnikami
Przewijanie do góry

Program:

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Prowadząca:

Picture of Monika Kolon

Monika Kolon

Pedagog i socjolog (UW), oligofrenopedagog, socjoterapeutka. Od 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą, w tym z osobami ze spektrum autyzmu oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. Trener umiejętności społecznych dla grup w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzieży i młodych dorosłych. Na co dzień nauczyciel współorganizujący proces kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.