📅 Termin: 7-8.02.2026 r.
🕐 Godziny (łącznie 15 godzin dydaktycznych):
- I dzień: 9:00 – 15:00
- II dzień: 9:00 – 15:00
💰 Cena: 899 zł/os
💻 Forma: Online na żywo w czasie rzeczywistym
- Płatność na podstawie faktury wystawianej po szkoleniu. Na życzenie możemy wystawić fakturę także od razu po zapisie lub według ustaleń.
Koszt zawiera:
Certyfikat + Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu, wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3
Pakiet materiałów szkoleniowych.
Możliwość zamówienia kursu stacjonarnie lub online w dogodnym terminie – koszt ustalamy indywidualnie tel. 796686600
CELE SZKOLENIA
- Zapoznanie uczestników z założeniami i celami zajęć logorytmicznych.
- Uświadomienie roli muzyki, rytmu i ruchu w rozwoju językowym dzieci.
- Nabycie umiejętności planowania i prowadzenia zajęć logorytmicznych.
- Poznanie ćwiczeń rozwijających sferę ruchową, słuchową i językową dziecka.
- Umiejętność wykorzystywania materiałów dydaktycznych do usprawniania percepcji słuchowej, wzrokowej i motorycznej.
- Zdobycie wiedzy o profilaktyce logopedycznej i jej znaczeniu w codziennej pracy z dziećmi.
- Poznanie sposobów urozmaicania zajęć poprzez elementy muzyki, ruchu i zabawy.
DLA KOGO JEST KURS
Szkolenie skierowane jest do:
- Logopedów i neurologopedów, którzy chcą poszerzyć warsztat pracy o metody logorytmiczne.
- Pedagogów specjalnych i terapeutów, pracujących z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy lub niepełnosprawnościami.
- Nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, pragnących wzbogacić zajęcia o elementy muzyczno-ruchowe.
- Instruktorów rytmiki i muzykoterapeutów, chcących poznać zastosowanie muzyki w terapii mowy.
- Studentów kierunków pedagogicznych, planujących karierę w obszarze logopedii i terapii mowy.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
- Poznasz kompleksowy system pracy logorytmicznej z dziećmi.
- Otrzymasz gotowe scenariusze zajęć
- Zdobędziesz praktyczne umiejętności planowania i prowadzenia zajęć logorytmicznych.
- Nauczysz się łączyć ruch, muzykę i mowę w działaniach terapeutycznych.
- Otrzymasz zestaw materiałów do pracy.
- Zwiększysz efektywność terapii logopedycznej i zajęć grupowych.
- Uzyskasz certyfikat Trenera Logorytmiki I i II stopnia, potwierdzający zdobyte kompetencje
Program:
1. WPROWADZENIE DO LOGORYTMIKI
- Logorytmika jako metoda profilaktyki logopedycznej
- Rola logorytmiki w stymulowaniu rozwoju mowy i słuchu dziecka
- Związek między muzyką, ruchem i mową – triada rozwoju językowego
2. RODZAJE ZAJĘĆ LOGORYTMICZNYCH
- Klasyfikacja zajęć logorytmicznych (indywidualne, grupowe, terapeutyczne, profilaktyczne)
- Struktura i przebieg zajęć – od rozgrzewki do relaksacji
- Dobór metod i form pracy w zależności od wieku i potrzeb dziecka
3. ROZWÓJ MOWY DZIECKA
- Kolejność pojawiania się głosek w rozwoju mowy
- Etapy rozwoju artykulacji – od gaworzenia po mowę złożoną
- Jak dostosować ćwiczenia logorytmiczne do etapu rozwoju mowy
4. ĆWICZENIA I ZABAWY LOGORYTMICZNE
- Gry i zabawy słuchowe
- Ćwiczenia na rozróżnianie dźwięków i rytmów
- Wykorzystanie instrumentów i przedmiotów codziennego użytku
- Gry i zabawy ruchowe
- Ćwiczenia rozwijające motorykę dużą i koordynację ruchową
- Ruch i rytm w nauce poprawnej artykulacji
- Gry i zabawy wzrokowo-językowe
- Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i pamięć językową
- Integracja wzroku, słuchu i ruchu
5. RYTM I MUZYKA W TERAPII
- Ćwiczenia rytmiczne w rozwijaniu percepcji słuchowej
- Zabawy z samogłoskami – rytmizacja mowy
- Rytmografiki – wizualne odwzorowanie rytmu i melodii
- Wykorzystanie muzyki znanych utworów w terapii i profilaktyce logopedycznej
6. SCENARIUSZE I INSPIRACJE DO PRACY
- Propozycje 12 autorskich scenariuszy logorytmicznych – na każdą porę roku
- Omówienie scenariuszy: jesiennych, zimowych, wiosennych i letnich
- Tworzenie własnych scenariuszy w oparciu o potrzeby grupy
7. POMOCE I MATERIAŁY DYDAKTYCZNE
- Akcesoria potrzebne do prowadzenia zajęć logorytmicznych
- Wykorzystanie materiałów drukowanych do usprawniania percepcji słuchowej i wzrokowej
- Sposoby rozwijania motoryki dużej, małej i sprawności artykulatorów
8. WARSZTATY PRAKTYCZNE
- Praca z rytmem i mową w praktyce
- Ćwiczenia grupowe i indywidualne
- Tworzenie i prowadzenie własnego mini-scenariusza zajęć
- Wymiana doświadczeń i inspiracji między uczestnikami
