Kurs TKZ - Trening Kontroli Złości.

📅Termin: 22-23.11.2025 r.

⌚Godziny szkolenia: 15 godzin dydaktycznych

  • I dzień: 9:00 – 15:00
  • II dzień 9:00 – 15:00

🧾 Cena: 799 zł/os

 💻Forma: Online na żywo w czasie rzeczywistym

Koszt zawiera:

Certyfikat + Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu trenera TKZ, wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3

Pakiet materiałów szkoleniowych.

Możliwość zamówienia kursu online w czasie rzeczywistym lub stacjonarnie w całej Polsce tel. 796686600

Kurs przygotowuje do prowadzenia zajęć Trening Kontroli Złości z dziećmi i młodzieżą. Obejmuje także przygotowanie do pracy z dziećmi ze spektrum.

Jak nauczyć dzieci, młodzież radzenia sobie ze złością, frustracją, smutkiem?
Podczas kursu nauczymy się także jak trenerzy mogą radzić sobie i interweniować w trakcie trudnych zachowań dzieci – takich jak agresja, dyskusja w postaci „ping pong” słowny.

Na szkolenie zapraszamy psychologów, pedagogów, pracowników socjalnych, instruktorów terapii zajęciowej, asystentów osoby niepełnosprawnej pracujących w środowiskowych domach samopomocy oraz wszystkich pragnących rozszerzyć swoją wiedzę dotyczącą pracy nad rozwijaniem kompetencji społecznych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży.
Nasza oferta dostosowana jest do wymogów, jakie stawia Minister Pracy i Polityki Społecznej pracownikom środowiskowych domów samopomocy.

 Podczas kursu będziemy uczyć się wspierać uczestników grup w osiąganiu wspólnego celu, jakim jest rozumienie własnych emocji. Bazując na relacyjnej pracy z grupą, na szkoleniu będzie można poznać techniki poznawczo- behawioralne. Jednocześnie będzie można poznać proces grupy TKZ i przyjrzeć się roli trenera. Uczestnicy szkolenia nauczą się przygotowywać i prowadzić zajęcia z TKZ, a także nauczą się skutecznych metod komunikacji.

ADRESACI: osoby, które prowadzą lub będą prowadziły zajęcia TUS, dyrektorzy, nauczyciele szkół i przedszkoli,  nauczyciele ośrodków szkolno-wychowawczych, pedagodzy, logopedzi, specjaliści, terapeuci. i inni zainteresowani.

CEL SZKOLENIA: Umiejętność diagnozy, projektowania, planowania i prowadzenia Treningu Kontroli Złość

KORZYŚCI: Uczestnicy poznają/przeanalizują:

Warsztaty wprowadzające narzędzia  na problemy z agresją i złością, które mogą negatywnie wpływać na różne aspekty życia osobistego i zawodowego.

 Korzyści płynących z uczestnictwa w warsztatach

  • Zwiększona świadomość emocjonalna: Uczestnicy nauczą się rozpoznawać wczesne sygnały zwiastujące wzrost złości, co umożliwia im wczesne interweniowanie, zanim emocje wymknął się spod kontroli z wykorzystanie narzędzi niezbędnych do rozładowania napięcia
  • Umiejętność zarządzania reakcjami:  pozwalają na rozwijanie umiejętności zarządzania impulsami agresywnymi, co prowadzi do bardziej opanowanego i przemyślanego reagowania w sytuacjach konfliktowych.
  • Poprawa relacji interpersonalnych: Efektywna kontrola złości przekłada się na zdrowsze i bardziej harmonijne relacje zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.
  • Redukcja stresu: Uczestnicy nauczą się technik oddechowych i relaksacyjnych, które pomagają w redukcji ogólnego poziomu stresu, zapewniając lepsze samopoczucie.
  • główne założenia Treningu Kontroli Złości
  • neurobiologiczne podstawy powstawania złości
  • cykl powstawania złości i reakcję na nią
  • możliwości samokontroli zachowania pod wpływem odczuwanej złość

Będą potrafili:

  • stworzyć program zajęć indywidualnych oraz grupowych z zakresu Treningu Kontroli Złości

Zaplanują:

  • jak przeprowadzić Trening Kontroli Złości w grupie uczniów/klasowej/szkolnej, w tym, jak:
  • dokonać identyfikacji emocji złości
  • dokonać analizy sytuacji poprzedzającej, w której powstała złość
  • modelować nowe zachowania – alternatywne sposoby zachowania w sytuacjach prowokujących agresję
  • pozytywnie wzmacniać nowe zachowania
  • efektywnie rozwijać u dzieci/młodzieży umiejętności związane z zarządzaniem i kontrolą emocji trudnych
  • dokonać zmiany schematów zachowań uczniów na bardziej akceptowalne społecznie

PROGRAM:

I Dzień:

  1. Od złości do agresji – rozpoznawanie wyzwalaczy tj czynników zewnętrznych i wewnętrznych prowadzących do agresji
  2. Neurobiologia złości
  3. Mocna siódemka poznaj hormony, które mają wpływ na Twoje emocje
  4. Reduktor złości – czyli techniki umożliwiające obniżenie poziomu gniewu Warsztat
  • Rozpoznawanie emocji złość – nabywanie umiejętności rozpoznawania sygnałów, pojawiających się w ciele w momencie uruchomienia emocjo złości
  • Konstruktywne wyrażanie emocji złości- warsztat związany z nabywaniem umiejętności wyrażania w sposób werbalny swoich emocji
  • Ćwiczenia redukujące złość – medytacja, techniki oddechowe, poprzez liczenie, ruch

II Dzień:

1 Asertywność – czyli w jaki sposób spokojnie wyrazić swoje uczucia i potrzeby

  1. Kontroli złości – samoocena tj wzmacnianie pozytywnej reakcji poprzez docenienie siebie
  2. Odporność emocjonalna – czym jest i jak ją zbudować
  3. Złość a uzależnienia behawioralne u dzieci
  4. Pamiętnik emocji – ćwiczenie warsztatowe
  5. Podsumowanie szkolenia

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie kursu
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.

Przewijanie do góry

Program:

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Prowadząca:

Picture of Monika Kolon

Monika Kolon

Pedagog i socjolog (UW), oligofrenopedagog, socjoterapeutka. Od 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą, w tym z osobami ze spektrum autyzmu oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. Trener umiejętności społecznych dla grup w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzieży i młodych dorosłych. Na co dzień nauczyciel współorganizujący proces kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.