Kurs na mediatora - specjalizacja oświatowa/rówieśnicza.

📆 Terminy:

  • 15.02.2025 r.
  • 15.03.2025 r.

🕔 Godzina: 9:00 – 13:00

🧾 Cena: 490 zł/os 390 zł/os

 💻Forma: Online na żywo 

Koszt zawiera:

  • Pakiet materiałów szkoleniowych
  • Zaświadczenie dla każdego uczestnika wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
  • Możliwość zamówienia kursu dla Rady Pedagogicznej stacjonarnie lub online w innym terminie – koszt ustalamy indywidualnie tel. 796686600

Mediacja w szkole jest nową metodą rozwiązywania konfliktów, która cieszy się coraz większą popularnością z uwagi na pozytywne efekty tej procedury. Wprowadzenie mediacji rówieśniczej, mediacji w konfliktach rówieśniczych i mediacji szkolnej do szkoły wymaga przygotowania środowiska szkolnego poprzez działania informacyjne oraz szkolenia z zakresu mediacji. Zapraszamy do udziału w kursie przygotowanym dla wszystkich osób zainteresowanych mediacjami szkolnymi, podczas którego w przystępny i praktyczny sposób zaprezentowane zostaną zagadnienia dotyczące specyfiki oraz aspektów prawnych mediacji w szkole.

Adresaci szkolenia: szkolenie przeznaczone jest do wszystkich osób zainteresowanych mediacjami szkolnymi i rówieśniczymi: nauczycieli, pedagogów, psychologów, pedagogów specjalnych, dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

Cel szkolenia: zapoznanie uczestników z zagadnieniami dotyczącymi mediacji oraz jej wdrożenia w życiu szkoły i placówki oświatowej

Program:

Moduł I – Mediacja – wprowadzenie:

  1. Definicja mediacji.
  2. Etapy i zasady mediacji.
  3. Prawa i obowiązki mediatora.
  4. Specyfika mediacji w środowisku szkolnym.
  5. Mediacje szkolne a mediacje rówieśnicze.

Moduł II – Wdrożenie mediacji w szkołach i placówkach oświatowych.

  1. Aspekty prawne stosowania mediacji w szkole i placówce oświatowej.
  2. Koordynowanie projektów mediacyjnych w szkołach.
  3. Zastosowanie mediacji szkolnej i rówieśniczej.
  4. Spotkania informacyjne – jako element przygotowawczy dla grona pedagogicznego, uczniów oraz rodziców.

Moduł III – Techniki i strategie mediacyjne.

  1. Konflikt – rodzaje konfliktów i przyczyny ich powstawania.
    2. Rodzaje konfliktów w szkole (uczeń – uczeń, uczeń – nauczyciel, nauczyciel – nauczyciel, nauczyciel – rodzic).
    3. Formy rozwiązywania konfliktów w szkole (negocjacje i mediacje).
    4. Rozwiązywanie konfliktów w kontekście przepisów prawa oświatowego i regulacji wewnątrzszkolnych.

Moduł IV – Wdrożenie mediacji rówieśniczej do szkół i placówek oświatowych.

  1. Mediacje rówieśnicze – aspekty prawne i praktyczne rozwiązania.
  2. Przygotowanie uczniów do pełnienia funkcji mediatorów rówieśniczych – praktyczne wskazówki i rozwiązania.
  3. Etapy postępowania mediacyjnego.
  4. Opiekun mediatorów rówieśniczych – rola i zdania.
  5. Korzyści z wprowadzenia mediacji rówieśniczych w szkole.
  6. Działania edukacyjne i promujące mediacje.

Moduł V – Tworzenie Szkolnego Klubu Mediacji.

  1. Tworzenie szkolnego klubu mediacji.
  2. Przygotowanie dokumentacji szkolnej uwzględniającej funkcjonowanie szkolnego klubu mediacji: m. in.: statut szkoły, regulamin, program wychowawczo-profilaktyczny).
  3. Koordynacja działań szkolnego klubu mediacji.

Uczestnik szkolenia otrzymuje autorskie materiały szkoleniowe – w tym obudowę merytoryczną oraz wzory dokumentów regulujących prowadzenie mediacji w środowisku szkolnym.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy elektronicznie przed lub po szkoleniu.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych

Formularz zgłoszeniowy

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”

Kurs Trenera TUS Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia