
Kontrola zarządcza w placówkach oświatowych – kompleksowe usystematyzowanie i wdrożenie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
-
Czas trwania procesu 60 dni
-
W pełni zdalna forma współpracy w dogodnym terminie
-
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie MEN
Skuteczne zarządzanie szkołą wymaga nie tylko dobrego przywództwa, ale także uporządkowanych procedur, które gwarantują zgodność z prawem, bezpieczeństwo i przejrzystość działań. Kontrola zarządcza to narzędzie, które pomaga dyrektorom wprowadzić systemowe rozwiązania, ograniczyć ryzyka i przygotować placówkę na kontrole zewnętrzne.
Nasza usługa polega na wdrożeniu i usystematyzowaniu kontroli zarządczej w szkołach i placówkach oświatowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i realnymi potrzebami kadry kierowniczej. Łączymy elementy szkoleniowe, warsztatowe i doradcze, zapewniając nie tylko wiedzę, ale także gotowe narzędzia i dokumenty do praktycznego wykorzystania.
Dzięki temu zyskujesz:
- pewność zgodności z przepisami prawa,
- uporządkowane i przejrzyste procesy organizacyjne,
- skuteczny system zarządzania ryzykiem,
- praktyczne narzędzia do pracy dyrektora i kadry,
- spokój podczas audytów i kontroli.
Cały proces realizowany jest krok po kroku – od zgłoszenia, przez diagnozę i warsztaty,
aż po wdrożenie i spotkanie mentoringowe – tak, aby każdy dyrektor otrzymał nie tylko wiedzę, ale i realne wsparcie w praktyce.
Jak wygląda proces wdrożenia kontroli zarządczej?
Czas trwania całej usługi: 60 dni
Proces obejmuje analizę, szkolenie, warsztaty, przekazanie dokumentacji, wdrożenie oraz wsparcie mentoringowe.
Krok 1. Zgłoszenie
Dyrektor placówki zgłasza potrzebę wdrożenia kontroli zarządczej i ustalamy termin rozpoczęcia współpracy.
Krok 2. Diagnoza
Spotkanie z dyrektorem/wicedyrektorem – analiza obecnego systemu zarządzania, procedur i dokumentacji.
Krok 3. Szkolenie (2 godziny)
Przekazanie wiedzy na temat istoty i obowiązków związanych z kontrolą zarządczą.
Krok 4. Warsztaty praktyczne (2 godziny)
Wspólne opracowanie kluczowych dokumentów, matrycy ryzyk oraz procedur monitorowania działań. Przekazanie kompletu wzorów dokumentów oraz instrukcji ich stosowania w praktyce.
Krok 5. Wdrożenie
Placówka wprowadza opracowane rozwiązania i system zarządzania ryzykiem w codzienną pracę.
Krok 6. Spotkanie wdrożeniowo-mentoringowe (2 godziny)
Weryfikacja przyjętych rozwiązań, odpowiedzi na pytania, dopracowanie systemu.
Korzyści dla placówki:
- Zgodność z przepisami – system spełniający wymogi prawa.
- Zwiększona efektywność zarządzania – uporządkowane procesy organizacyjne i finansowe.
- Redukcja ryzyka – skuteczna identyfikacja i ograniczanie zagrożeń.
- Większa transparentność – jasne zasady postępowania dla całego zespołu.
Gotowość na kontrole zewnętrzne – kompletna dokumentacja na potrzeby audytów i wizytacji.

Aneta Bartoszczyk – Trochimiuk – certyfikowany trener, coach, edukator, wykładowca akademicki; wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Absolwentka studiów wyższych magisterskich na kierunku filologia polska na UMCS w Lublinie, a także podyplomowych studiów z zakresu zarządzania oświatą. Ukończyła również akredytowane przez Izbę Coachingu podyplomowe studia coaching i mentoring na UMCS w Lublinie. Edukacja jest jej pasją – od lat wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego oraz mentalnego. Swoje doświadczenie i pasję realizuje jako dyrektor niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli Eureka Centrum Kształcenia.
W przypadku pytań chętnie służę pomocą
Anna Musiatowicz 796 686 600
kontakt@eurekack.pl