Kontrola zarządcza w szkole i przedszkolu

Kontrola zarządcza w placówkach oświatowych – kompleksowe usystematyzowanie i wdrożenie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa

Koszt całkowity: 3500 zł
  • Czas trwania procesu 60 dni
  • W pełni zdalna forma współpracy w dogodnym terminie
  • Uczestnicy otrzymają zaświadczenie MEN

Skuteczne zarządzanie szkołą wymaga nie tylko dobrego przywództwa, ale także uporządkowanych procedur, które gwarantują zgodność z prawem, bezpieczeństwo i przejrzystość działań. Kontrola zarządcza to narzędzie, które pomaga dyrektorom wprowadzić systemowe rozwiązania, ograniczyć ryzyka i przygotować placówkę na kontrole zewnętrzne.

Nasza usługa polega na wdrożeniu i usystematyzowaniu kontroli zarządczej w szkołach i placówkach oświatowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i realnymi potrzebami kadry kierowniczej. Łączymy elementy szkoleniowe, warsztatowe i doradcze, zapewniając nie tylko wiedzę, ale także gotowe narzędzia i dokumenty do praktycznego wykorzystania.

Dzięki temu zyskujesz:

  • pewność zgodności z przepisami prawa,
  • uporządkowane i przejrzyste procesy organizacyjne,
  • skuteczny system zarządzania ryzykiem,
  • praktyczne narzędzia do pracy dyrektora i kadry,
  • spokój podczas audytów i kontroli.

Cały proces realizowany jest krok po kroku – od zgłoszenia, przez diagnozę i warsztaty,
aż po wdrożenie i spotkanie mentoringowe – tak, aby każdy dyrektor otrzymał nie tylko wiedzę, ale i realne wsparcie w praktyce.

Jak wygląda proces wdrożenia kontroli zarządczej?

Czas trwania całej usługi: 60 dni

Proces obejmuje analizę, szkolenie, warsztaty, przekazanie dokumentacji, wdrożenie oraz wsparcie mentoringowe.

Krok 1. Zgłoszenie

Dyrektor placówki zgłasza potrzebę wdrożenia kontroli zarządczej i ustalamy termin rozpoczęcia współpracy.

Krok 2. Diagnoza

Spotkanie z dyrektorem/wicedyrektorem – analiza obecnego systemu zarządzania, procedur i dokumentacji.

Krok 3. Szkolenie (2 godziny)

Przekazanie wiedzy na temat istoty i obowiązków związanych z kontrolą zarządczą.

Krok 4. Warsztaty praktyczne (2 godziny)

Wspólne opracowanie kluczowych dokumentów, matrycy ryzyk oraz procedur monitorowania działań. Przekazanie kompletu wzorów dokumentów oraz instrukcji ich stosowania w praktyce.

Krok 5. Wdrożenie

Placówka wprowadza opracowane rozwiązania i system zarządzania ryzykiem w codzienną pracę.

Krok 6. Spotkanie wdrożeniowo-mentoringowe (2 godziny)

Weryfikacja przyjętych rozwiązań, odpowiedzi na pytania, dopracowanie systemu.

Korzyści dla placówki:

  • Zgodność z przepisami – system spełniający wymogi prawa.
  • Zwiększona efektywność zarządzania – uporządkowane procesy organizacyjne i finansowe.
  • Redukcja ryzyka – skuteczna identyfikacja i ograniczanie zagrożeń.
  • Większa transparentność – jasne zasady postępowania dla całego zespołu.

Gotowość na kontrole zewnętrzne – kompletna dokumentacja na potrzeby audytów i wizytacji.

Aneta Bartoszczyk – Trochimiuk – certyfikowany trener, coach, edukator, wykładowca akademicki; wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Absolwentka studiów wyższych magisterskich na kierunku filologia polska na UMCS w Lublinie, a także podyplomowych studiów z zakresu zarządzania oświatą. Ukończyła również akredytowane przez Izbę Coachingu podyplomowe studia coaching i mentoring na UMCS w Lublinie. Edukacja jest jej pasją – od lat wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego oraz mentalnego. Swoje doświadczenie i pasję realizuje jako dyrektor niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli Eureka Centrum Kształcenia.

W przypadku pytań chętnie służę pomocą
Anna Musiatowicz 📞 796 686 600

📩 kontakt@eurekack.pl

Formularz zamówienia

Przewijanie do góry

Program:

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Prowadząca:

Picture of Monika Kolon

Monika Kolon

Pedagog i socjolog (UW), oligofrenopedagog, socjoterapeutka. Od 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą, w tym z osobami ze spektrum autyzmu oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. Trener umiejętności społecznych dla grup w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzieży i młodych dorosłych. Na co dzień nauczyciel współorganizujący proces kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.