Konkurs na stanowisko dyrektora szkoły/przedszkola.
Jak się przygotować i wygrać.

Dostępne edycje szkolenia:

💻 Forma: online na żywo ( w czasie rzeczywistym)

🧾 Cena: 380 zł/os. 

⌚Godziny: 17:00 – 20:00

Koszt zawiera: 

  • Imienne, elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3
  • Pakiet materiałów:
    1. Przykład wzorcowej koncepcji funkcjonowania i rozwoju szkoły/przedszkola oraz uzasadnienia przystąpienia do konkursu.
    2. Jak przygotować dokumentację konkursową? – checklista.
    3. Prezentacja multimedialna dotycząca poruszanego zagadnienia.

Celem szkolenia mentoringowego jest udzielenie praktycznych wskazówek, jak zostać dyrektorem szkoły/przedszkola. Prowadząca wprowadza uczestników w zagadnienia zarówno merytoryczne – związane z przepisami prawa oświatowego, jak i dotyczące wystąpień publicznych. Uczestnicy otrzymują również wskazówki – jak wygrać konkurs na dyrektora szkoły/przedszkola lub zapewnić sobie reelekcję. Ponadto uczestnikom szkolenia udostępnione zostaną przydatne materiały, które ułatwią przygotowania konkursowe.

PROGRAM SZKOLENIA:   

 1. Przepisy prawa dotyczące konkursu na stanowisko dyrektora szkoły/przedszkola.

2. Regulacje dla osób przystępujących do konkursu – wymagania obowiązujące kandydatów na stanowisko dyrektora szkoły/przedszkola.

3. Jak przygotować dokumentację konkursową? – praktyczne wskazówki.

4. Przykład wzorcowej koncepcji funkcjonowania i rozwoju szkoły/przedszkola oraz uzasadnienia przystąpienia do konkursu.

5. Przebieg konkursu w praktyce.

6. Jak się zaprezentować, by zwiększyć swoje szanse w konkursie? Zasady wystąpienia publicznego.    

7. Przykładowe pytania konkursowe i propozycja odpowiedzi.

8. Jak przygotować się do pierwszego konkursu na dyrektora a jak skutecznie ubiegać się o reelekcję? – wskazówki, by wygrać konkurs.

Prowadząca: Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk – dyrektor EUREKA Centrum Kształcenia, trener oświaty, mentor i coach. Specjalizuje się w prawie oświatowym, metodyce nauczania i educoachingu. Posiada w tym zakresie wszechstronne kompetencje poparte doświadczeniem zawodowym – nauczyciel dyplomowany, polonistka, wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty.

Wykładowca akademicki UMCS w Lublinie i prelegentka konferencji oświatowych. Edukacja jest jej pasją – od lat wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego i mentalnego.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie kursu a także po szkolenia.
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Płatność po szkoleniu na podstawie faktury, którą wyślemy elektronicznie w dniu szkolenia.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na kurs oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.

Formularz zgłoszeniowy

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”