Komunikacja interpersonalna w pracy nauczyciela.

W czasie kursu nauczyciele rozwiną umiejętności:

• Obserwacji zachowania w celu rozpoznania i opisania różnych zachowań bez interpretacji,
oceny i osądu.
• Rozpoznawania przyczyny zakłóceń w komunikowaniu się ludzi.
• Otwartej komunikacji w celu uzyskania lepszej współpracy i większego szacunku ze strony innych nauczycieli.
• Skutecznego konfrontowania się z nieakceptowanym zachowaniem w celu umiejętnego stawiania granic dzieciom oraz zapobiegania niepożądanym zachowaniom.
• Rozpoznawania przyczyn powstawania złości i radzenia sobie z nią.
• Sposobów na ograniczenie sytuacji konfliktowych pomiędzy nauczycielami.
• Nieagresywnego rozwiązywania konfliktów potrzeb metodą bez przegranych.
• Strategii rozwiązywania konfliktów wartości.
• Mediacji w celu rozwiązywaniu konfliktów czy problemów zaistniałych pomiędzy nauczycielami.
• Kierowania emocjami i wyrażaniu ich w akceptowany społecznie sposób.
• Prowadzenia dyskusji skoncentrowanej na treści.
• Otwartej komunikacji i współpracy z innymi nauczycielami.

Treści szkolenia:

1. Wprowadzenie do tematu i roli dobrej komunikacji
2. Intencja komunikacyjna – wskazanie aktywności w zakresie nawiązywania kontaktu lub reagowania na sygnały ze środowiska
3. Świadomość komunikacyjna – zrozumienie istoty aktu komunikacji
4. Przyczyny zakłóceń w komunikowaniu się ludzi.
5. Sposoby na ograniczenie sytuacji konfliktowych.
6. Kształtowanie samodyscypliny, współpracy i współdziałania.
7. Przyczyny powstawania złości.
8. Stawianie granic
9. Kształtowanie pozytywnych relacji

⌚Czas szkolenia: 3 – 4h dydaktyczne

🧾 Cena: Ustalana jest indywidualnie, w zależności od formy szkolenia i ilości uczestników.

W przypadku małych placówek zachęcamy do łączenia placówek celem podzielenia kosztów 🙂

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 
  • Materiały szkoleniowe.
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796686600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”