Jak ciekawie prowadzić zajęcia edukacyjne i terapeutyczne z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej - TIK?

Zgodnie z priorytetem MEN na rok szk. 2024/2025

  • Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci.

Przygotujemy nauczycieli do pracy z technologią informacyjno-komunikacyjną  jako doskonałą formą na prowadzenie zajęć lekcyjnych i terapii uczniów/dzieci.

Adresaci: Nauczyciele wykorzystujący lub chcący wykorzystać na swoich lekcjach technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) oraz korzystający z tablicy interaktywnej.

Cel szkolenia: Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli w umiejętność wykorzystania materiałów multimedialnych i edukacyjnych dostępnych w internecie.

Korzyści dla uczestników:

  • udoskonalą warsztat umiejętności cyfrowych, (m.in. poprawne metodycznie wykorzystają narzędzia i materiały dostępne w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji);
  • przygotowanie nauczycieli do pracy z technologią informacyjno-komunikacyjną  jako doskonałą formę na prowadzenie lekcji i terapii uczniów z spe
  • Praca z urządzeniami ekranowymi w grupie przedszkolnej – przykłady rozwiązań, zastosowanie na etapie S/A/M według koncepcji SAMR.
  • Rozwijanie myślenia algorytmicznego dzieci z wykorzystaniem robotów programowanych manualnie (SuperDoc, Photon, Ozobot).

Program szkolenia:

  1. Przegląd sposobów na pracę na gotowych zasobach edukacyjnych znalezionych w sieci;
  2. Jak stworzyć scenariusz lekcji aby była ona ciekawa i interesująca dla ucznia?
  3. Jak stworzyć własne interaktywne plansze, mini gry i quizy?
  4. Prezentacja najpopularniejszych, darmowych zasobów edukacyjnych
  5. Wykorzystanie TIK w edukacji i terapii uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

⌚Czas szkolenia: 34h dydaktyczne 

🧾 Cena: do uzgodnienia w zależności od ilości osób oraz formy szkolenia – online czy stacjonarnie z przyjazdem do placówki.

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”