Dostosowywanie wymagań edukacyjnych do potrzeb
i możliwości ucznia/dziecka

📆 Termin szkolenia: 4.02.2025 r.

🕔 Godzina: 17:00 – 20:00

🧾 Cena: 290 zł/os

 💻Forma: Online na żywo 

Koszt zawiera:

  • Pakiet materiałów szkoleniowych 
  • Zaświadczenie dla każdego uczestnika wydane  na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.

Celem szkolenia jest zwiększenie wiedzy o specyfice zaburzeń rozwojowych i zwiększenie umiejętności pracy z dziećmi z trudnościami w nauce oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nauczyciele poznają sposoby dostosowywania wymagań edukacyjnych do obserwowanych trudności i do potrzeb dzieci. Zaplanują własny warsztat pracy z uczniami co przełoży się na zwiększenie satysfakcji i realne wsparcie uczniów.

Cele szkolenia Zwiększenie wiedzy na temat zaburzeń rozwojowych i trudności w nauce oraz zwiększenie umiejętności dostosowywania wymagań edukacyjnych do potrzeb
i możliwości dzieci.

Grupa docelowa: Nauczyciele przedszkoli, Nauczyciele szkół podstawowych, wychowawcy

Program szkolenia:

1.Obszary wymagające wsparcia w funkcjonowaniu dziecka w spektrum autyzmu (w tym z ZA) oraz dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (w tym z dysleksją):

  • komunikacja
  • relacje
  • zachowanie
  • wspomaganie w obszarze funkcji wzrokowo-przestrzennych
  • wspomaganie w obszarze funkcji słuchowo-językowych

2.Zasady pracy z uczniem z Zespołem Aspergera i ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się:

  • jednoznaczne polecenia
  • rola instrukcji
  • dostosowywanie formy i treści sprawdzianów, kart i prac

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych

Formularz zgłoszeniowy

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”