Kurs Trenera TUS stacjonarnie

– zostań certyfikowanym specjalistą od Treningu Umiejętności Społecznych w wybranym mieście!

Marzysz o zdobyciu praktycznych narzędzi do prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) z dziećmi i młodzieżą? Wybierz kurs stacjonarny TUS organizowany przez Eureka Centrum Kształcenia w czterech dużych miastach: Warszawie, Katowicach, Gdańsku i Wrocławiu – i ucz się bezpośrednio od doświadczonych trenerów.

Nasze szkolenia prowadzone są w kameralnych grupach, w przyjaznej atmosferze i w lokalizacjach dogodnych komunikacyjnie. To idealna okazja, by nie tylko zdobyć certyfikat, ale też wymienić doświadczenia, zadawać pytania na żywo i ćwiczyć pod okiem specjalistów.

Kurs TUS Stacjonarnie

Spotkaj się z nami w wybranym mieście!
1100 zł za osobę
  • Warszawa / Wrocław / Gdańsk / Katowice
  • Na dwa tygodnie przed szkoleniem otrzymasz SMS z przypominiem o szkoleniu oraz płatności
  • Kameralna grupa
  • Kurs TUS dwudniowy (sobota i niedziela)
  • Sobota: 9:00 - 15:00
  • Niedziela: 9:00 - 15:00

Otrzymasz certyfikat oraz zaświadczenie

potwierdzające ukończenie kursu trenera TUS, wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3

Teczka Trenera TUS

materiały pomocne w kontynuacji drogi Trenera TUS oraz przykładowe scenariusze zajęć. Teczka to nie tylko pomoc dydaktyczna – to kompletne narzędzie do pracy trenera, które ułatwia organizację zajęć, buduje pewność siebie i wspiera Twoją skuteczność w pracy z dziećmi i młodzieżą.

Gwarancje jakości

Niezawodna jakość poparta akredytacją Mazowieckiego Kuratora Oświaty (MKO). Dodatkowo posiadamy certyfikat ISO 9001:2015, który gwarantuje najwyższe standardy organizacyjne i dydaktyczne naszych szkoleń.

Wybierz nazwę miasta aby przejść do terminów Kursu TUS

Dostępne terminy Kursu TUS stacjonarnie

Warszawa

Biurowiec Biuro Turystyki Orion
ul. Racławicka 146, 02-117 WARSZAWA

Kurs TUS - stacjonarnie w warszawie

Wrocław

pl. Solidarności 1/3/5, Wrocław

Kurs TUS - stacjonarnie we Wrocławiu

Gdańsk

Gdański Inkubator Przedsiębiorczości
STARTER ul. Lęborska 3b

Kurs TUS - stacjonarnie w Gdańsku

Katowice

Wellcome Office
ul. Kościuszki 55, Katowice

Kurs TUS stacjonarnie Katowice

Formularz zgłoszeniowy Kurs Trenera TUS

Przewijanie do góry

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”

PROGRAM TUS (IJ)

 

Podstawy teoretyczne TUS        

  • definicja TUS
  • zasady realizacji TUS
  • świadomość i celowość TUS – treningowy schemat „szóstki”

Tworzenie grup TUS      

  • zasady tworzenia grup TUS
  • narzędzia diagnozy źródeł problemów dzieci kierowanych na TUS
  • narzędzia diagnozy potrzeb dziecka
  • analiza oczekiwań uczestników po pierwszym dniu szkolenia

Planowanie TUS             

  • zasady konstruowania planu TUS
  • przykładowe narzędzie służące wypracowaniu systemu motywacyjnego uczestników TUS
  • teoria inteligencji wielorakiej H. Gardnera w projektowaniu TUS

Przygotowanie konspektu TUS

  • cele główne i szczegółowe TUS
  • z poziomu wiedzy
  • z poziomu umiejętności
  • z poziomu wartości
  • cele wtórne TUS
  • podstawowa struktura prowadzenia jednego treningu TUS (jednej jednostki)

Prowadzenie TUS          

  • zasady prowadzenia treningu TUS
  • wielkość grupy
  • czas realizacji
  • osoba prowadząca TUS
  • dobrowolność udziału
  • głody psychologiczne
  • rytuały (otwierający/zamykający)
  • kontraktowanie
  • cykl TUS
  • doświadczenie
  • refleksja poznawcza
  • generalizacja
  • cykl Kolba
  • doświadczenie
  • refleksja
  • teoria
  • praktyka

PROGRAM TUS (JP)

Dzień I

1.Trening Umiejętności Społecznych – dlaczego warto?

– czym jest TUS i jakie umiejętności rozwija?
– kluczowe zasady i cele TUS I i II stopnia
– uczenie przez doświadczenie – skuteczna metoda pracy
– praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

2.Tworzenie efektywnych grup TUS

– jak dobrać uczestników – optymalna liczebność, wiek, podobne potrzeby
– jak stworzyć grupę, która dobrze współpracuje?

3.Emocje na start

– jak uczyć rozpoznawania i wyrażania emocji?
– emocje jako fundament efektywnej komunikacji

4.Zarządzanie emocjami i stresem

– skuteczne techniki pracy z emocjami
– jak pomagać dzieciom w radzeniu sobie ze stresem?

5.Komunikacja – klucz do sukcesu

– rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci
– znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
– nauka słuchania, a style zachowań

Dzień II

1.Trudne sytuacje? Zawsze znajdzie się rozwiązanie

– jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami?
– konflikty w grupie – jak je rozwiązywać?
– narzędzia do pracy z agresją i wycofaniem

2.Pozytywne wzmocnienia w praktyce

–  techniki pozytywnego wzmocnienia zachowań
– skuteczna motywacja w pracy z dziećmi.

3.Praca własna trenera TUS – doskonalenie umiejętności

– jak oceniać swoje działania?
– co zrobić, aby być lepszym trenerem?

4.Kreatywne narzędzia do pracy z grupą

–  tworzenie angażujących materiałów do TUS?
– gry, karty pracy, ćwiczenia, case study – twoje narzędzia sukcesu

Dlaczego warto wybrać to szkolenie?

– Praktyczne narzędzia – poznasz sprawdzone techniki pracy z dziećmi.
– Profesjonalne wsparcie -nauczysz się, jak prowadzić efektywne zajęcia
TUS I i II stopnia.
– Kompleksowa wiedza – od emocji po rozwiązywanie konfliktów – wszystko, czego potrzebujesz, by być skutecznym trenerem
– Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – nauczysz się, jak dostosować treningi do specyficznych potrzeb osób

Poznasz metodę Kolba i zyskasz konkretne narzędzie do projektowania szkoleń, które krok po kroku przeprowadzi uczestnika przez doświadczenie, refleksje, wiedzę i praktykę

I CZĘŚĆ SZKOLENIA- DZIEŃ 1 

  1. Czym jest TUS – historia i wprowadzenie w terminologię
  2. Kto i gdzie może prowadzić TUS
  3. Czym są i jak rozwijać umiejętności społeczne
  4. osiem ważnych obszarów umiejętności społecznych
  5. czego dziecko potrzebuje do rozwoju
  6. etapy rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka
  7. zaburzenia rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka
  8. rodzaje zajęć rozwijających umiejętności społeczno-emocjonalne
  9. Etapy pracy na TUS – praktyczne wskazówki
  10. jak skutecznie dobrać grupę TUS-ową
  11. od rozmowy wstępnej, do diagnozy
  12. przygotowanie dziecka do zajęć
  13. harmonogram spotkania
  14. dokumentacja, czyli o czym nie możesz zapomnieć
  15. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych
  16. zachowania trudne – czym są
  17. korygowanie zachowań trudnych
  18. Schemat prowadzenia zajęć TUS – jak tworzyć scenariusze

II CZĘŚĆ SZKOLENIA – DZIEŃ 2

  1. Autyzm – próba zdefiniowania, historia i badania
  2. funkcjonowanie osób ze spectrum autyzmu
  3. zaburzenia współistniejące i wtórne
  4. Rozwój społeczny dzieci w spectrum autyzmu
  5. triada zaburzeń autystycznych
  6. prawdziwe kamienie milowe, których nie sposób nie zauważyć
  7. Diagnoza funkcjonowania społecznego dzieci z ASD
  8. obszary diagnozy
  9. narzędzia diagnostyczne
  10. Planowanie terapii osób ze spectrum autyzmu
  11. współpraca z dzieckiem
  12. współpraca z rodzicami
  13. przygotowanie do prowadzenia zajęć
  14. Terapia w oparciu o triadę zaburzeń autystycznych
  15. budowanie relacji
  16. wspieranie i ćwiczenie konkretnych umiejętności
  17. wybór odpowiednich metod i narzędzi
  18. inspiracje ćwiczeń
  19. Podsumowanie zajęć

Prowadząca: Monika Sikorska – Certyfikowany Trener i Konsultant w zakresie rozwoju osobistego oraz interwencji kryzysowych. Pedagog i Mediator szkolny. Doradca zawodowy i Trener TUS.

Od 18 lat na rynku edukacyjno-szkoleniowym. Realizowane przez nią autorskie treningi, warsztaty i konsultacje indywidualne dedykuje osobom poszukującym zmiany oraz będącym na etapie rozwoju, pracownikom organizacji pozarządowych i oświaty, osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym, osobom z niepełnosprawnością – dorosłym, studentom, młodzieży i dzieciom – funkcjonującym w normie i poza nią.

Pracując pozostaje w nieustannym zaciekawieniu drugim człowiekiem, uważności na jego potrzeby, jego doświadczenia, wiedzę, potencjały i emocje.   

Jako przewodnik i mentor aktywnie wspiera „ucznia” w przetwarzaniu informacji, poszukiwaniu nowych rozwiązań, kreowaniu pomysłów i dokonywaniu zmiany.

Jest trenerką, propagatorką pozytywnej komunikacji i współpracy zespołowej, rozwoju osobistego i samoświadomości. Kierując się w życiu założeniami i nurtem psychologii pozytywnej, stawia na budowanie, a następnie na rozwój osobisty, pozytywne myślenie, pozytywne wzmocnienia oraz pozytywne relacje.                                                                

Niezwykle ważne jest dla niej wspierać osoby dorosłe, młodzież i dzieci w rozumieniu oraz kształceniu umiejętności warunkujących efektywność regulacji emocjonalnej oraz radzenia sobie w różnego rodzaju sytuacjach społecznych, również w sytuacji destabilizacji dotychczasowego funkcjonowania.