BEZPŁATNA KONFERNECJA DLA DYREKTORÓW. „Dyrektorze, Ty też jesteś ważny
– dobrostan lidera w systemie edukacji!”

📅Terminy: 5.06.2025 r.        💻Forma szkolenia: online na żywo        🕐Godzina: 9:00 – 11:00            💰Koszt: Szkolenie bezpłatne

Aby zapisać się na bezpłatne szkolenie, polub nas na Facebooku –> https://www.facebook.com/EUREKACENTRUMKSZTALCENIA
– to dodatkowy atut, bo dzięki temu będziesz na bieżąco z nowościami i kolejnymi bezpłatnymi szkoleniami!

Liczba miejsc jest ograniczona (decyduje kolejność zgłoszeń!)

Szkolenie zawiera:

  • 2 godzinne bezpłatne szkolenie w formie online na żywo
  • Materiały szkoleniowe

Praca dyrektora to nie tylko zarządzanie szkołą czy placówką – to codzienne balansowanie między wymaganiami a własnym życiem. W systemie pełnym wyzwań
łatwo zapomnieć o sobie. To szkolenie jest zaproszeniem do zatrzymania się, refleksji i budowania własnego dobrostanu jako lidera. Podczas spotkania przyjrzymy się najważniejszym wyzwaniom dyrektora, poszukamy prostych sposobów wzmacniania odporności psychicznej oraz stworzymy osobisty plan mikroregeneracji na co dzień. Bez zbędnej teorii, za to z praktycznymi wskazówkami, refleksją i inspiracją.

ADRESACI: Dyrektorzy/Wicedyrektorzy szkół/przedszkoli oraz inni zainteresowani.

CELE GŁÓWNE SZKOLENIA:

  • Zwiększenie świadomości własnych potrzeb i ograniczeń w pracy lidera
    edukacji.
  • Rozpoznanie czynników wpływających na dobrostan dyrektora.
  • Poznanie praktycznych metod dbania o własne zdrowie psychiczne i fizyczne
    w codziennej pracy.
  • Budowanie własnych strategii mikroregeneracji i odporności psychicznej.
  • Wzmocnienie przekonania, że dobrostan dyrektora ma kluczowe znaczenie
    dla funkcjonowania całej społeczności szkolnej.

PROGRAM:

1.Otwarcie i zasady spotkania.

  • Powitanie, cel szkolenia, zasady pracy online.
  • Rozgrzewka.

2. Rola dyrektora a jego dobrostan.

  • Wyzwania i odpowiedzialność lidera w edukacji.
  • Ankieta na żywo.

3. Co zaburza, a co wspiera dobrostan lidera?

  • 5 pułapek i 5 sprzymierzeńców dobrostanu.
  • Dyskusja na czacie.

4. Praktyczne strategie dbania o siebie.

  • Techniki mikroregeneracji i zarządzania własną energią.
  • Ćwiczenie: przygotowanie własnego „Planu Mikroregeneracji”.

5. Podsumowanie i inspiracja na zakończenie.

  • Burza pomysłów.
  • Krótka refleksja i inspirujący cytat.
  • Pożegnanie.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.

Formularz zgłoszeniowy

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”