Kurs AAC - komunikacja wspierająca i alternatywna

Adresaci: nauczyciele przedszkoli, nauczyciele szkół, nauczyciele ośrodków szkolno-wychowawczych, pedagodzy, logopedzi i inni zainteresowani

Cele szkolenia: Umiejętność diagnozy, projektowania, planowania i prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych.

Uczestnicy:

  • Dowiedzą się:
    1. czym jest AAX i w jakim celu się go stosuje
  • Poznają:
    1. system przestrzenno-dotykowy
    2. system znaków graficznych
    3. system gestów
    4. indywidualne pomoce komunikacyjne
  • Przeanalizują:
    1. kontekst stosowania symboli przestrzenno-dotykowych
    2. najpopularniejsze symbole graficzne
    3. metody stosowane w systemie gestów
  • Zaplanują:
    1. jak zacząć stosować AAC
    2. zajęcia AAC: tworząc konspekt zajęć, dobierając odpowiednie narzędzia i metody

PROGRAM:

  • powitanie uczestników szkolenia
  • zapoznanie z agenda szkolenia
  • zapoznanie z planem szkolenia
  • analiza oczekiwań szkoleniowych uczestników
  • zaspokojenie głodu rozpoznania
  • komunikacja
  • sfery komunikacji
  • złożone potrzeby komunikacyjne
  • AAC jako metoda wspomagająca komunikację
  • kontekst stosowania symboli przestrzenno-dotykowych
  • znaki przestrzenno-dotykowe: przedmioty
  • przejście od przedmiotu do piktogramu
  • najpopularniejsze symbole graficzne: piktogramy, Picture Communication Symbols (PCS)
  • inne symbole graficzne: Mówik
  • praktyczne wykorzystanie symboli graficznych:
  • Picture Exchange Communication System (PECS)
  • czytanie uczestniczące
  • plan aktywnościinne praktyczne możliwości wykorzystania znaków graficznych
  • gesty naturalny
  • język migowy
  • Makaton
  • kontekst zastosowania gestów systemu Makaton
  • muzykoterapia z wykorzystaniem gestów systemu Makaton
  • czytanie uczestniczące z wykorzystaniem gestów Makatonu
  • paszport komunikacyjny

 

Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje:

📜 Certyfikat i Imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, wydane na podstawie § 23 ust. 2 i 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 z późn. zm.). Zaświadczenia przesyłamy w formie elektronicznej.
📚 Pakiet materiałów szkoleniowych – pomocnych w codziennej pracy oraz utrwalających zdobytą wiedzę.


Koszt i płatność:

💰 Koszt szkolenia ustalany jest indywidualnie – zależy od wybranej formy oraz liczby uczestników.
🕓 Płatność możliwa po szkoleniu – z dogodnym, wydłużonym terminem płatności.

⌚Czas szkolenia: 15h dydaktyczne

Masz pytania lub chcesz uzyskać ofertę?
📞 Skontaktuj się z naszym ekspertem ds. organizacji szkoleń:
tel. 796 686 600

 

Zadzwoń i ustal szczegóły 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Przewijanie do góry

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”