NVC – Porozumienie bez przemocy
w praktyce szkolnej i życiowej.

Język szakala i język żyrafy to pojęcia, które odnoszą się do sposobu mówienia i komunikowania się z innymi ludźmi. Język szakala wykorzystywany jest często w sytuacjach konfliktowych lub trudnych, gdzie zwykle dominuje krytyka, oskarżenie, ocena, a często również agresja i wrogość. Natomiast język żyrafy to sposób mówienia, który ma na celu budowanie porozumienia, empatii i zrozumienia – idealny z punktu widzenia rozmowy z drugim człowiekiem. Który język częściej wybierasz? Sprawdź, jak prawidłowo go stosować.

ADRESACI: Szkolenie przeznaczony jest dla osób, które pragną budować dobre relacje z innymi i wywierać wpływ na otoczenie w sposób sprzyjający wzajemnemu zrozumieniu. Dla nauczycieli chcących skutecznie komunikować się z uczniami. Dla rodziców potrzebujących wzmocnić swoje moce wychowawcze i polepszyć panującą w domu atmosferę. Dla pracowników i pracodawców, którzy czują się nadmiernie eksploatowani i chcą nauczyć się stawiać wyraźne granice w relacjach zawodowych.

CELE / KORZYŚCI UCZESTNICY

● skuteczniejsza komunikacja z innymi – uczestnicy nauczą się, jak unikać języka szakala
(oceniania, osądzania) i jak budować empatyczne relacje oparte na języku żyrafy (języku serca).

● redukcja konfliktów – poprzez empatyczne słuchanie i wyrażanie potrzeb w sposób nieprzemocowy.

● zrozumienie własnych potrzeb i emocji oraz innych osób

● rozwój asertywności – uczestnicy nauczą się wyrażać swoje potrzeby w sposób empatyczny, co wzmocni ich autorytet i relacje z innymi

● budowanie atmosfery współczucia w codziennym życiu

PROGRAM: 

1. Wprowadzenie do NVC
● czym jest Porozumienie bez Przemocy?
● rola NVC w budowaniu relacji z uczniami
● język żyrafy i szakala – znaczenie rozróżniania obu języków w kontakcie z innymi?

2. Model czterech kroków NVC
● przedstawienie 4 kroków NVC (Obserwacja, Uczucia, Potrzeby, Prośba).
● jak stosować kroki w komunikacji, aby wyrażać potrzeby w sposób sprzyjający współpracy.

3. Komunikat FUKO
● czym jest komunikat FUKO (Fakty, Uczucia, Konsekwencje, Oczekiwania)?
● stosowanie komunikatu w sposób empatyczny
● przykłady zastosowania FUKO w codziennej pracy

4. Empatia i współczucie w relacjach
● rola współczucia w budowaniu głębszych relacji
● empatia – jak słuchać z otwartością, by lepiej rozumieć potrzeby innych

5. Asertywność i wyrażanie potrzeb
● jak asertywnie wyrażać potrzeby, bez stosowania języka szakala?
● budowanie relacji opartych na wzajemnym szacunku i języku żyrafy

6. Potrzeby i emocje
● jak rozpoznać emocje i odkryć, jakie potrzeby kryją się za ich zachowaniem?
● wsparcie innych w wyrażaniu własnych emocji i potrzeb za pomocą języka żyrafy

⌚Czas szkolenia: 3 godziny zegarowe.

Forma: Szkolenie online lub stacjonarnie.

🧾 Cena:  W  zależności od ilości uczestników oraz formy szkolenia.

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli  oraz pakiet materiałów szkoleniowych.
  • Płatność po szkoleniu na podstawie elektronicznej faktury.

Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796686600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”