Język szakala i język żyrafy to pojęcia, które odnoszą się do sposobu mówienia i komunikowania się z innymi ludźmi. Język szakala wykorzystywany jest często w sytuacjach konfliktowych lub trudnych, gdzie zwykle dominuje krytyka, oskarżenie, ocena, a często również agresja i wrogość. Natomiast język żyrafy to sposób mówienia, który ma na celu budowanie porozumienia, empatii i zrozumienia – idealny z punktu widzenia rozmowy z drugim człowiekiem. Który język częściej wybierasz? Sprawdź, jak prawidłowo go stosować.
ADRESACI: Szkolenie przeznaczony jest dla osób, które pragną budować dobre relacje z innymi i wywierać wpływ na otoczenie w sposób sprzyjający wzajemnemu zrozumieniu. Dla nauczycieli chcących skutecznie komunikować się z uczniami. Dla rodziców potrzebujących wzmocnić swoje moce wychowawcze i polepszyć panującą w domu atmosferę. Dla pracowników i pracodawców, którzy czują się nadmiernie eksploatowani i chcą nauczyć się stawiać wyraźne granice w relacjach zawodowych.
CELE / KORZYŚCI UCZESTNICY
● skuteczniejsza komunikacja z innymi – uczestnicy nauczą się, jak unikać języka szakala
(oceniania, osądzania) i jak budować empatyczne relacje oparte na języku żyrafy (języku serca).
● redukcja konfliktów – poprzez empatyczne słuchanie i wyrażanie potrzeb w sposób nieprzemocowy.
● zrozumienie własnych potrzeb i emocji oraz innych osób
● rozwój asertywności – uczestnicy nauczą się wyrażać swoje potrzeby w sposób empatyczny, co wzmocni ich autorytet i relacje z innymi
● budowanie atmosfery współczucia w codziennym życiu
PROGRAM:
1. Wprowadzenie do NVC
● czym jest Porozumienie bez Przemocy?
● rola NVC w budowaniu relacji z uczniami
● język żyrafy i szakala – znaczenie rozróżniania obu języków w kontakcie z innymi?
2. Model czterech kroków NVC
● przedstawienie 4 kroków NVC (Obserwacja, Uczucia, Potrzeby, Prośba).
● jak stosować kroki w komunikacji, aby wyrażać potrzeby w sposób sprzyjający współpracy.
3. Komunikat FUKO
● czym jest komunikat FUKO (Fakty, Uczucia, Konsekwencje, Oczekiwania)?
● stosowanie komunikatu w sposób empatyczny
● przykłady zastosowania FUKO w codziennej pracy
4. Empatia i współczucie w relacjach
● rola współczucia w budowaniu głębszych relacji
● empatia – jak słuchać z otwartością, by lepiej rozumieć potrzeby innych
5. Asertywność i wyrażanie potrzeb
● jak asertywnie wyrażać potrzeby, bez stosowania języka szakala?
● budowanie relacji opartych na wzajemnym szacunku i języku żyrafy
6. Potrzeby i emocje
● jak rozpoznać emocje i odkryć, jakie potrzeby kryją się za ich zachowaniem?
● wsparcie innych w wyrażaniu własnych emocji i potrzeb za pomocą języka żyrafy
Czas szkolenia: 3 godziny zegarowe.
Forma: Szkolenie online lub stacjonarnie.
Cena: W zależności od ilości uczestników oraz formy szkolenia.
Koszt zawiera:
- Elektroniczne zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli oraz pakiet materiałów szkoleniowych.
- Płatność po szkoleniu na podstawie elektronicznej faktury.
Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796686600