Dobra komunikacja i zarządzanie emocjami
(w zespołach, w gronie nauczycieli, w klasie,
w relacjach z rodzicami)

Dzięki udziałowi w szkoleniu nauczyciele poznają warunki skuteczniejszej i bardziej satysfakcjonującej komunikacji na linii „dorosły-dorosły” oraz „dorosły-dziecko”. Dzięki praktycznemu charakterowi szkolenia poznają i przećwiczą sposoby rozpoznawania i nazywania emocji i potrzeb oraz zaplanują aktywności wspomagające uczniów w umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami.

ADRESACI: Nauczyciele przedszkoli i szkół podstawowych oraz średnich

CEL GŁÓWNY SZKOLENIA:Zwiększenie umiejętności komunikacyjnych oraz umiejętności w obszarze rozpoznawania i nazywania emocji.

PROGRAM:

Warunki dobrej komunikacji:

– model zależności między zachowaniem, myślami, emocjami i potrzebami w praktyce

– Model komunikacji von Thuna w praktyce

– Asertywne komunikaty

– Jak komunikować się skutecznie(j)

Zarządzanie emocjami: rozpoznawanie i nazywanie uczuć:

– Jak rozpoznawać własne emocje

– Jak uczyć dzieci rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji w adekwatny i akceptowany sposób

– Jak uczyć dzieci radzenia sobie z trudnymi emocjami

Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje:

📜 Imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, wydane na podstawie § 23 ust. 2 i 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 z późn. zm.). Zaświadczenia przesyłamy w formie elektronicznej.
📚 Pakiet materiałów szkoleniowych – pomocnych w codziennej pracy oraz utrwalających zdobytą wiedzę.

Koszt i płatność:

💰 Koszt szkolenia ustalany jest indywidualnie – zależy od wybranej formy oraz liczby uczestników.
🕓 Płatność możliwa po szkoleniu – z dogodnym, wydłużonym terminem płatności.

  Czas szkolenia: 3 h

Masz pytania lub chcesz uzyskać ofertę?
📞 Skontaktuj się z naszym ekspertem ds. organizacji szkoleń:
tel. 796686600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Przewijanie do góry

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”