Ciekawe zajęcia rewalidacyjne dla uczniów kl. 1-3, 4-8
–warsztat umiejętności praktycznych.

📆 Termin szkolenia: 3.10.2025 r.

🕔 Godzina: 17:00 – 19:30

🧾 Cena: 200 zł/os

 💻Forma szkolenia: Online na żywo lub wykup nagrania

📌 Nie możesz uczestniczyć na żywo?
Nic straconego! Zakup dostęp do nagrania i skorzystać z wiedzy w dogodnym momencie.

✅ Dostęp 24/7
✅ Materiały szkoleniowe w pakiecie
✅ Certyfikat po obejrzeniu

*Nagranie zostanie udostępnione po zorganizowaniu szkolenia.

Koszt zawiera:

📕Elektroniczne zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3

📄Pakiet materiałów szkoleniowych.

Cel szkolenia: Wyposażenie uczestników w umiejętność wykorzystania materiałów, gier i programów edukacyjnych w pracy rewalidacyjnej.

Adresaci: Nauczyciele, pedagodzy i rewalidatorzy chcący wzbogacić swoje zajęcia o atrakcyjne metody pracy.

Korzyści:

  • Poznanie praktycznych metod prowadzenia zajęć rewalidacyjnych.

  • Umiejętność tworzenia scenariuszy z materiałami i narzędziami multimedialnymi.

  • Pogłębienie wiedzy o terapiach i metodach wspierania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

  • Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji przebiegu rewalidacji.

Program szkolenia:

1.Rewalidacja indywidualna – podstawowe pojęcia, cele, zadania i zasady organizacji zajęć

2.Dostosowanie wymagań edukacyjnych w praktyce

3.Propozycje ćwiczeń oraz scenariuszy zajęć rewalidacyjnych, w tym z wykorzystaniem TIK.

4.Wybrane metody usprawniania umiejętności funkcjonalnych oraz metody terapii dla poszczególnych specjalnych potrzeb edukacyjnych.

Sylwia Wyszyńska – mgr pedagogiki resocjalizacyjnej i ogólnej, oligofrenopedagog, surdopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta osób z autyzmem. Nauczyciel dyplomowany z ponad 23 letnim stażem pracy w szkole integracyjnej z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nauczyciel zajęć rewalidacyjnych w szkole średniej. Wykładowca akademicki w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu oraz Instytucie Rozwoju Edukacji. Autorka publikacji w czasopismach nauczycielskich oraz pomysłodawczyni bydgoskich grantów oświatowych. Prowadzi webinary i szkolenia dla rad pedagogicznych. Zwolenniczka przekazywania wiedzy praktycznej popartej doświadczeniem. Wielokrotnie wyróżniona nagrodami dyrektora szkół w których pracuje. Za swój wkład pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w 2020 uhonorowana nagrodą za szczególne osiągnięcia przez Kujawsko-pomorskiego Kuratora Oświaty. Mówi o sobie „robię , to co lubię więc właściwie nie pracuję”.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych

Formularz zgłoszeniowy

Przewijanie do góry

Program:

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Prowadząca:

Picture of Monika Kolon

Monika Kolon

Pedagog i socjolog (UW), oligofrenopedagog, socjoterapeutka. Od 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą, w tym z osobami ze spektrum autyzmu oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. Trener umiejętności społecznych dla grup w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzieży i młodych dorosłych. Na co dzień nauczyciel współorganizujący proces kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.