Koszt zawiera:
Certyfikat + Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu, wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3
📚Pakiet materiałów szkoleniowych.
Możliwość zamówienia kursu stacjonarnie lub online w dogodnym terminie – koszt ustalamy indywidualnie tel. 796686600
ADRESACI: nauczyciele przedszkoli, nauczyciele szkół, nauczyciele ośrodków szkolno-wychowawczych, pedagodzy, logopedzi
CEL SZKOLENIA: Nabycie umiejętności diagnozy, projektowania, planowania i prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych.
Uczestnicy:
Dowiedzą się:
- czym jest AAX i w jakim celu się go stosuje
Poznają:
- system przestrzenno-dotykowy
- system znaków graficznych
- system gestów
- indywidualne pomoce komunikacyjne
Przeanalizują:
- kontekst stosowania symboli przestrzenno-dotykowych
- najpopularniejsze symbole graficzne
- metody stosowane w systemie gestów
Zaplanują:
- jak zacząć stosować AAC
- zajęcia AAC:
- tworząc konspekt zajęć
- dobierając odpowiednie narzędzia i metody
Uwagi:
- Kurs odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
- Uczestnik otrzyma: certyfikat + zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
- Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie kursu a także po kursie.
- Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
- Płatność po szkoleniu na podstawie faktury, którą wyślemy elektronicznie w dniu szkolenia.
Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na kurs oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.
PROGRAM KURSU:
1.Intro:
- powitanie uczestników szkolenia
- zapoznanie z agenda szkolenia
- zapoznanie z planem szkolenia
- analiza oczekiwań szkoleniowych uczestników
- zaspokojenie głodu rozpoznania
2. Istota stosowania AAC w pracy z dzieckiem o złożonych potrzebach komunikacyjnych
- komunikacja
- sfery komunikacji
- złożone potrzeby komunikacyjne
- AAC jako metoda wspomagająca komunikację
- początki stosowania AAC
3. System przestrzenno-dotykowy
- kontekst stosowania symboli przestrzenno-dotykowych
- znaki przestrzenno-dotykowe: przedmioty
- znaki przestrzenno-dotykowe: zdjęcia
- przejście od przedmiotu do piktogramu
4. System znaków graficznych
- najpopularniejsze symbole graficzne: piktogramy, Picture Communication Symbols (PCS)
- inne symbole graficzne: Mówik
- praktyczne wykorzystanie symboli graficznych:
-Picture Exchange Communication System (PECS)
-czytanie uczestniczące
-plan aktywnościinne
-praktyczne możliwości wykorzystania znaków graficznych
5. System gestów
- gesty naturalny
- język migowy
- Makaton
- kontekst zastosowania gestów systemu Makaton
- muzykoterapia z wykorzystaniem gestów systemu Makaton
- czytanie uczestniczące z wykorzystaniem gestów Makatonu
6. Indywidualne pomoce komunikacyjne
- paszport komunikacyjny
- zastosowanie i znaczenie paszportu komunikacyjnego
- tworzenie paszportu komunikacyjnego
- multimedialny paszport komunikacyjny
- książka komunikacyjna
- zastosowanie książki komunikacyjnej
- wykorzystanie klucza Fitzgeralda i kodu kolorów
- inne pomoce komunikacyjne
7. Zakończenie szkolenia
- podsumowanie szkolenia
- analiza oczekiwań uczestników szkolenia po szkoleniu
- refleksje poszkoleniowe
- pożegnanie uczestników szkolenia