📅Terminy:
- 18-19.10.2025 r.
- 15-16.11.2025 r.
💻Forma szkolenia: Online na żywo
🕐Godziny szkolenia: 15 godzin dydaktycznych
- I dzień: 9:00 – 15:00
- II dzień: 9:00 – 15:00
💰Cena: 799 zł/os
Koszt zawiera:
Certyfikat + Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu, wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3
📚Pakiet materiałów szkoleniowych.
Możliwość zamówienia kursu online w czasie rzeczywistym lub stacjonarnie w całej Polsce tel. 796686600 tel.
PROGRAM KURSU:
1.Intro:
- powitanie uczestników szkolenia
- zapoznanie z agenda szkolenia
- zapoznanie z planem szkolenia
- analiza oczekiwań szkoleniowych uczestników
- zaspokojenie głodu rozpoznania
2. Istota stosowania AAC w pracy z dzieckiem o złożonych potrzebach komunikacyjnych
- komunikacja
- sfery komunikacji
- złożone potrzeby komunikacyjne
- AAC jako metoda wspomagająca komunikację
- początki stosowania AAC
3. System przestrzenno-dotykowy
- kontekst stosowania symboli przestrzenno-dotykowych
- znaki przestrzenno-dotykowe: przedmioty
- znaki przestrzenno-dotykowe: zdjęcia
- przejście od przedmiotu do piktogramu
4. System znaków graficznych
- najpopularniejsze symbole graficzne: piktogramy, Picture Communication Symbols (PCS)
- inne symbole graficzne: Mówik
- praktyczne wykorzystanie symboli graficznych:
-Picture Exchange Communication System (PECS)
-czytanie uczestniczące
-plan aktywnościinne
-praktyczne możliwości wykorzystania znaków graficznych
5. System gestów
- gesty naturalny
- język migowy
- Makaton
- kontekst zastosowania gestów systemu Makaton
- muzykoterapia z wykorzystaniem gestów systemu Makaton
- czytanie uczestniczące z wykorzystaniem gestów Makatonu
6. Indywidualne pomoce komunikacyjne
- paszport komunikacyjny
- zastosowanie i znaczenie paszportu komunikacyjnego
- tworzenie paszportu komunikacyjnego
- multimedialny paszport komunikacyjny
- książka komunikacyjna
- zastosowanie książki komunikacyjnej
- wykorzystanie klucza Fitzgeralda i kodu kolorów
- inne pomoce komunikacyjne
7. Zakończenie szkolenia
- podsumowanie szkolenia
- analiza oczekiwań uczestników szkolenia po szkoleniu
- refleksje poszkoleniowe
- pożegnanie uczestników szkolenia
Trener: absolwentka pedagogiki oraz studiów podyplomowych z zakresu mediacji, edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz neuroedukacji. Dysponuje szeroką wiedzą z obszaru pedagogiki, psychologii, socjologii, prawa i kryminologii, co pozwala jej trafnie diagnozować problemy wychowawcze, edukacyjne i społeczne, a także tworzyć skuteczne programy profilaktyczne i edukacyjne, dostosowane do indywidualnych potrzeb uczestników.
ADRESACI: nauczyciele przedszkoli, nauczyciele szkół, nauczyciele ośrodków szkolno-wychowawczych, pedagodzy, logopedzi i inni zainteresowani.
CEL SZKOLENIA: Nabycie umiejętności diagnozy, projektowania, planowania i prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych.
Uczestnicy:
Dowiedzą się:
- czym jest AAC i w jakim celu się go stosuje
Poznają:
- system przestrzenno-dotykowy
- system znaków graficznych
- system gestów
- indywidualne pomoce komunikacyjne
Przeanalizują:
- kontekst stosowania symboli przestrzenno-dotykowych
- najpopularniejsze symbole graficzne
- metody stosowane w systemie gestów
Zaplanują:
- jak zacząć stosować AAC
- zajęcia AAC:
- tworząc konspekt zajęć
- dobierając odpowiednie narzędzia i metody