Higiena cyfrowa i krytyczne myślenie w epoce AI – bezpieczna szkoła w cyfrowym świecie

Smartfony, media społecznościowe, AI – uczniowie korzystają, ale czy świadomie? Naucz się, jak wspierać higienę cyfrową, rozwijać krytyczne myślenie i bezpiecznie wprowadzać nowe technologie do szkoły.

Cel ogólny: Wzrost kompetencji cyfrowych nauczycieli oraz promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego korzystania z technologii przez uczniów.

Cele szczegółowe:

  • Edukacja o zagrożeniach cyfrowych i profilaktyka przeciążenia informacyjnego.
  • Wprowadzenie bezpiecznych rozwiązań technologicznych, w tym AI.
  • Umiejętność wykorzystania Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (ZPE).

Korzyści dla uczestnika:

  • Nauczysz się korzystać z AI i ZPE bez obaw.
  • Wzbogacisz swoje lekcje o nowoczesne i angażujące rozwiązania.
  • Zwiększysz bezpieczeństwo cyfrowe w swojej klasie.

Program szkolenia:

  • Higiena cyfrowa – co to znaczy i jak ją wspierać?
  • Dezinformacja w sieci – rozwijanie krytycznego myślenia.
  • Hejt – rozpoznanie i przeciwdziałanie.
  • Zasady pracy z AI w edukacji – szanse i zagrożenia.
  • Przykłady lekcji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
  • Praca z ZPE – platforma jako narzędzie edukacyjne.

Metody i formy pracy:

  • Interaktywny wykład.
  • Analiza przypadków – m.in. fake newsy, deepfake’i.
  • Praca zespołowa – scenariusze lekcji z AI.
  • Ćwiczenia praktyczne z platformą ZPE.

Oczekiwane rezultaty szkolenia:

  • Nauczyciel zna zasady bezpiecznego korzystania z technologii.
  • Potrafi przekazywać uczniom kompetencje cyfrowe i krytyczne myślenie.
  • Umie kreatywnie korzystać z nowoczesnych narzędzi edukacyjnych.

Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje:

📜 Imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, wydane na podstawie § 23 ust. 2 i 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 z późn. zm.). Zaświadczenia przesyłamy w formie elektronicznej.
📚 Pakiet materiałów szkoleniowych – pomocnych w codziennej pracy oraz utrwalających zdobytą wiedzę.

Koszt i płatność:

💰 Koszt szkolenia ustalany jest indywidualnie – zależy od wybranej formy oraz liczby uczestników.
🕓 Płatność możliwa po szkoleniu – z dogodnym, wydłużonym terminem płatności.

Czas szkolenia: 3 h

Masz pytania lub chcesz uzyskać ofertę?
📞 Skontaktuj się z naszym ekspertem ds. organizacji szkoleń:
tel. 796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Przewijanie do góry

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”