Terminy szkolenia:
- 11.09.2025 r.
- 19.09.2025 r.
Godzina: 9:00 – 12:00
Cena: 300 zł/os
Forma szkolenia: Online na żywo lub wykup nagrania
📌 Nie możesz uczestniczyć na żywo?
Nic straconego! Zakup dostęp do nagrania i skorzystać z wiedzy w dogodnym momencie.
✅ Dostęp 24/7
✅ Materiały szkoleniowe w pakiecie
✅ Certyfikat po obejrzeniu
Koszt zawiera:
Elektroniczne zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3
📄Pakiet materiałów szkoleniowych.
Korzyści z udziału:
- Zdobędziesz praktyczną wiedzę na temat opracowywania i modyfikowania Programu wychowawczo–profilaktycznego zgodnie z przepisami prawa i wytycznymi MEiN.
- Otrzymasz gotowe narzędzia diagnostyczne, wzory raportów oraz przykładowe zapisy do programu.
- Dowiesz się, jak przeprowadzić diagnozę środowiska szkolnego oraz czynników ryzyka
i chroniących. - Poznasz przykładowe rozwiązania i dobre praktyki w zakresie działań wychowawczych
i profilaktycznych. Nauczysz się planować i przeprowadzać ewaluację programu, by skutecznie go rozwijać
Program szkolenia:
1.Podstawy prawne i aktualne wytyczne MEN dotyczące programu wychowawczo–profilaktycznego:
- obowiązki szkoły wynikające z przepisów prawa;
- terminy i zakres odpowiedzialności.
2. Priorytety polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026 w obszarze wychowania i profilaktyki – jak je skutecznie wdrożyć w programie?
3. Diagnoza środowiska szkolnego – kluczowy element opracowania programu:
- identyfikacja czynników ryzyka i chroniących;
- gotowe narzędzia badawcze, przykładowe raporty i wzory sprawozdań.
4. Diagnoza potrzeb uczniów i ich interpretacja w kontekście działań profilaktycznych:
- kwestionariusze, wywiady, obserwacja
- co się sprawdza?
5. Działania wychowawcze i profilaktyczne w praktyce:
- przykłady interwencji i rozwiązań systemowych;
- jak planować działania informacyjne i edukacyjne?
6. Cele, zadania i treści programu zgodne z wytycznymi MEN i potrzebami uczniów
- jak formułować zapisy, by były konkretne i możliwe do realizacji?
7. Rola rady pedagogicznej, specjalistów i rodziców w tworzeniu oraz wdrażaniu programu:
- współpraca i komunikacja w procesie opracowywania dokumentu.
8. Realizacja programu wychowawczo–profilaktycznego w praktyce szkolnej:
- dokumentowanie działań, integracja z innymi planami szkoły.
9. Ewaluacja programu – jak ją przeprowadzić i wykorzystać wyniki?
- metody, narzędzia, przykładowe wnioski.
10. Pytania, odpowiedzi, dyskusja z uczestnikami.

Aneta Bartoszczyk – Trochimiuk – certyfikowany trener, coach, edukator, wykładowca akademicki; wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Absolwentka studiów wyższych magisterskich na kierunku filologia polska na UMCS w Lublinie, a także podyplomowych studiów z zakresu zarządzania oświatą. Ukończyła również akredytowane przez Izbę Coachingu podyplomowe studia coaching i mentoring na UMCS w Lublinie. Edukacja jest jej pasją – od lat wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego oraz mentalnego. Swoje doświadczenie i pasję realizuje jako dyrektor niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli Eureka Centrum Kształcenia.
Uwagi:
- Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
- Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
- Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
- Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
- Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.
Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych