Aktualizacja i nowelizacja statutu szkoły i przedszkola
- zapisy statutowe zgodne ze znowelizowanymi przepisami prawa

📅Terminy:

  • 7.08.2025 r.
  • 6.09.2025 r.
  • 22.09.2025 r.

💻Forma szkolenia: online na żywo lub wykup nagrania

🕐Godzina: 9:00 – 12:00

💰Koszt: 300 zł/os

📌 Nie możesz uczestniczyć na żywo?
Nic straconego! Zakup dostęp do nagrania i skorzystać z wiedzy w dogodnym momencie.

✅ Dostęp 24/7
✅ Materiały szkoleniowe w pakiecie
✅ Certyfikat po obejrzeniu

Co zyskujesz?

Koszt zawiera:

  • 📕Elektroniczne zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3

    📄Pakiet materiałów szkoleniowych.

ADRESACI: Dyrektorzy szkół/przedszkoli oraz nauczyciele pracujący w zespołach problemowych przygotowujących zmiany w statutach placówek oświatowych, oraz inni zainteresowani.

CELE GŁÓWNE SZKOLENIA:

– usystematyzowanie informacji, dotyczących stosowania przepisów z zakresu techniki prawodawczej,

– wskazanie elementów obligatoryjnych i fakultatywnych statutu

– nowelizacja statutu w świetle przepisów prawa i w związku z aktualnymi zmianami prawnymi.

PROGRAM:

  1. Regulacje prawne związane ze statutem – zasady techniki prawodawczej dotyczące opracowywania i nowelizacji statutu szkoły/przedszkola.
  2. Obowiązkowe zapisy w statucie szkoły i przedszkola – analiza obligatoryjnych elementów statutu. 3. Nowelizacja statutu w świetle przepisów prawa i w związku z aktualnymi zmianami prawnymi.
  3. Przegląd niezgodnych z prawem zapisów w statutach szkół i przedszkoli.
  4. Wymiana doświadczeń, pytania i odpowiedzi.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.

Aneta Bartoszczyk – Trochimiuk – certyfikowany trener, coach, edukator, wykładowca akademicki; wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Absolwentka studiów wyższych magisterskich na kierunku filologia polska na UMCS w Lublinie, a także podyplomowych studiów z zakresu zarządzania oświatą. Ukończyła również akredytowane przez Izbę Coachingu podyplomowe studia coaching i mentoring na UMCS w Lublinie. Edukacja jest jej pasją – od lat wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego oraz mentalnego. Swoje doświadczenie i pasję realizuje jako dyrektor niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli Eureka Centrum Kształcenia.

Formularz zgłoszeniowy

Przewijanie do góry

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”