Wakacyjna Szkoła Trenerów – startuje!

📆 Terminy spotkań:

  • 30.06.2025 r. (9:00 – 14:00)
  • 11.07.2025 r. (9:00 – 14:00)
  • 21.07.2025 r. (9:00 – 14:00)
  • 4.08.2025 r. (9:00 – 14:00)
  • 8.08.2025 r. (9:00 – 14:00)
  • 18.08.2025 r. (9:00 – 14:00)

💻 Forma: online na żywo + dostęp do nagrania ze szkolenia

🧾 Cena: 2500 zł/os.

Koszt zawiera: 

  • Certyfikat + Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu, wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3
  • Indywidualne konsultacje
  • Pakiet materiałów szkoleniowych.

Marzysz o tym, żeby prowadzić warsztaty, szkolenia, grupy rozwojowe – ale brak Ci pewności lub konkretnych narzędzi?
A może już działasz i chcesz nadać swojej pracy strukturę, profesjonalizm i certyfikat.

Zapraszamy Cię do Wakacyjnej Szkoły Trenerów!
To 40-godzinny, letni kurs trenerski, rozłożony na lipcowy rozruch i sierpniowy intensywny moduł.
Bez nudy, za to z metodami, konkretem, praktyką i realnym przygotowaniem do pracy z grupą.
Startujemy w lipcu, kończymy w sierpniu.
Zakończysz z gotowym mini-warsztatem, konspektem i certyfikatem.

PROGRAM:

MODUŁ 1: Wprowadzenie do pracy trenera

  • Rola, tożsamość i etyka zawodowa trenera.
  • Kluczowe kompetencje osobiste i społeczne.
  • Style pracy z grupą i refleksja nad własnym potencjałem trenerskim.

MODUŁ 2: Psychologia w pracy trenera – komunikacja i dynamika grupy

  • Analiza transakcyjna w pracy z grupą.
  • Budowanie kontaktu i zaufania.
  • Tworzenie bezpiecznego środowiska do nauki.
  • Rozpoznawanie i reagowanie na trudne sytuacje w grupie.

MODUŁ 3: Projektowanie szkoleń i warsztatów

  • Struktura i etapy procesu szkoleniowego.
  • Określanie celów, efektów uczenia się i dobór adekwatnych metod.
  • Metody aktywizujące w pracy z dorosłymi (cykl Kolba, neurodydaktyka).
  • Dobór narzędzi i materiałów wspierających proces.

MODUŁ 4: Praca z grupą – metodyka i praktyka

  • Tworzenie angażujących struktur edukacyjnych.
  • Zarządzanie energią i dynamiką w grupie.
  • Coachingowe podejście w edukacji dorosłych.
  • Techniki wspierające budowanie autonomii uczestników.

MODUŁ 5: Ewaluacja i jakość pracy trenera

  • Narzędzia oceny i ewaluacji szkolenia.
  • Analiza efektywności procesu edukacyjnego.
  • Konsultacje indywidualne i rozwój trenerski.

MODUŁ 6: Trening trenerski – warsztaty i zaliczenie 

  • Przygotowanie własnego szkolenia.
  • Prowadzenie fragmentów szkoleń w parach trenerskich.
  • Otrzymywanie i udzielanie informacji zwrotnej.
  • Konsultacja konspektu szkoleniowego z prowadzącym.
  • Egzamin/warsztat zaliczeniowy.

Aneta Bartoszczyk – Trochimiuk – certyfikowany trener, coach, edukator, wykładowca akademicki; wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Absolwentka studiów wyższych magisterskich na kierunku filologia polska na UMCS w Lublinie, a także podyplomowych studiów z zakresu zarządzania oświatą. Ukończyła również akredytowane przez Izbę Coachingu podyplomowe studia coaching i mentoring na UMCS w Lublinie. Edukacja jest jej pasją – od lat wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego oraz mentalnego. Swoje doświadczenie i pasję realizuje jako dyrektor niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli Eureka Centrum Kształcenia.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie kursu a także po kursie.
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Płatność po szkoleniu na podstawie faktury, którą wyślemy elektronicznie w dniu szkolenia.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na kurs oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.

Formularz zgłoszeniowy

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”