Mobbing w miejscu pracy
– rozpoznawanie i przeciwdziałanie.

Szkolenie pomaga zrozumieć, czym jest mobbing i jakie są jego skutki dla zdrowia psychicznego oraz atmosfery w miejscu pracy. Dzięki takiemu spotkaniu uczestnicy dowiedzą się, jak rozpoznawać pierwsze oznaki mobbingu i skutecznie im przeciwdziałać. Ważnym aspektem szkolenia pozostaje budowanie kultury wzajemnego szacunku i otwartej komunikacji, co sprzyja lepszej współpracy w zespole pedagogicznym. Szkolenie to ułatwia podejmowanie działań zgodnych z przepisami. Jest to inwestycja w zdrowe i wspierające środowisko pracy, które przekłada się na jakość edukacji uczniów.

Program:

  1. Wprowadzenie do tematu

    • Definicja mobbingu: czym jest, a czym nie jest.
    • Statystyki i wpływ mobbingu na zdrowie pracowników oraz funkcjonowanie szkoły.
  2. Formy i skutki mobbingu

    • Przykłady działań mobbingowych (pionowy i poziomy mobbing).
    • Skutki dla ofiar: psychiczne, fizyczne i zawodowe.
    • Wpływ mobbingu na kulturę pracy i efektywność zespołu nauczycielskiego.
  3. Rozpoznawanie mobbingu

    • Jak odróżnić mobbing od konfliktu w pracy?
    • Przejawy mobbingu.
  4. Przeciwdziałanie mobbingowi

    • Jak budować kulturę pracy wolną od mobbingu?
    • Wdrażanie polityki antydyskryminacyjnej i otwartej komunikacji w zespole.
    • Narzędzia interwencji: mediacje, wsparcie psychologiczne, procedury zgłaszania incydentów.
  5. Prawne aspekty i procedury zgłaszania mobbingu

    • Obowiązujące przepisy prawa pracy w Polsce dotyczące mobbingu.
    • Odpowiedzialność pracodawcy i prawa pracowników.
    • Procedura prawna w sprawie mobbingu.

⌚Czas szkolenia: 2-3 h dydaktycznych

🧾 Cena: ustalana jest indywidualnie, w zależności od formy szkolenia oraz ilości osób.

Koszt zawiera: 

  • Pakiet materiałów szkoleniowych: przykładowy wzór Regulaminu oraz niezbędne załączniki.
  • Elektroniczne  zaświadczenie dla każdego uczestnika na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
  • Płatność na podstawie FV  (według ustaleń)

W przypadku pytań zadzwoń
📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”