Seksualność uczniów w normie Intelektualnej oraz osób
z Niepełnosprawnością Intelektualną
- od normy do patologii zachowania.

Cele szkolenia:

  • Zrozumienie norm i różnic w rozwoju seksualnym uczniów w normie intelektualnej i z niepełnosprawnością intelektualną.
  • Rozpoznawanie zachowań mieszczących się w granicach normy oraz tych o charakterze patologicznym.
  • Nabycie praktycznych umiejętności w pracy z uczniami w kontekście ich rozwoju seksualnego.

Grupa docelowa: Nauczyciele, pedagodzy, psychologowie szkolni, terapeuci i osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą.

Program szkolenia:

I. Wprowadzenie do tematu Powitanie uczestników i omówienie celów szkolenia. Seksualność jako część rozwoju człowieka. Dlaczego to ważne w pracy edukacyjnej?

II. Seksualność w normie i niepełnosprawności intelektualnej – od normy do patologii Normy rozwojowe w seksualności dzieci i młodzieży. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną. Zachowania seksualne – normy i niepokojące sygnały. Czynniki ryzyka w rozwoju patologii seksualnych.

III. Praktyczne podejście do pracy z uczniami Jak reagować na różne zachowania seksualne? Edukacja seksualna w pracy z uczniami. Współpraca z rodzicami i specjalistami.

IV. Podsumowanie i sesja pytań Podsumowanie kluczowych zagadnień. Otwarta dyskusja i pytania uczestników.

Trener prowadzący: seksuolog, pedagog, filozof/etyk, profilaktyk, psycholog, przygotowuje się do obrony doktoratu na Uniwersytecie Łazarskiego w Warszawie.
Pracuje na trzech uczelniach wyższych przygotowując do pracy zawodowej zarówno przyszłe pokolenie psychologów, jak również psychosekusologów. Seksualność dzieci i młodzieży. Mediator szkolny, mediator rówieśniczy. Certyfikowany trener kompetencji miękkich, trener TUS; certyfikowany trener profilaktyki agresji i uzależnień. Współautor między innymi pierwszej publikacji w Polsce dotyczącej Prawa i Seksualności, a także autor artykułów dotyczących seksualności i przemocy.

⌚Czas szkolenia: 3 – 4h dydaktyczne

🧾 Cena: Ustalana jest indywidualnie, w zależności od formy szkolenia i ilości uczestników.

W przypadku małych placówek zachęcamy do łączenia placówek celem podzielenia kosztów 🙂

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 
  • Materiały szkoleniowe.
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796686600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”