Szkolenia dla rad pedagogicznych szkół

Szkolenia dla rad pedagogicznych przedszkoli

Akredytacja MKO

Posiadamy Akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty – Uzyskanie akredytacji stanowi potwierdzenie, że placówka spełnia ustalone wymagania i przyjęte kryteria jakości.

Niezawodna jakość!

Nasza oferta jest zawsze analizowana
i dostosowywana do indywidualnych potrzeb każdej placówki

Współpracujemy z najlepszymi trenerami w całej Polski

Uzyskaj RABAT!

Już po pierwszym szkoleniu z nami otrzymujesz 10% rabatu na całą ofertę szkoleniową do końca roku kalendarzowego

Łączenie placówek = Podział kosztów

W przypadku mniejszych placówek zachęcamy do łączenia z innymi celem podziału kosztów

Czym jest szkoleniowa rada pedagogiczna?

Rada pedagogiczna to zorganizowane spotkanie nauczycieli, dyrekcji oraz innych specjalistów, które odbywa się regularnie w każdej szkole lub placówce edukacyjnej. Spotkania te mają na celu wymianę doświadczeń, rozwiązywanie problemów wychowawczych oraz organizacyjnych, a także planowanie działań związanych z rozwojem szkoły. Rady pedagogiczne są niezbędnym elementem zarządzania placówką edukacyjną, wpływając na jakość nauczania, atmosferę w szkole i wsparcie uczniów.

Jakie tematy są omawiane na radach pedagogicznych?

Podczas rad pedagogicznych omawiane są różnorodne zagadnienia, które wpływają na jakość edukacji i życie szkoły. Wśród najczęstszych tematów znajdują się:

  • Oceny i analizy wyników nauczania – przegląd postępów uczniów, ocena skuteczności metod nauczania oraz identyfikowanie obszarów wymagających poprawy.
  • Planowanie działań wychowawczych – ustalanie programów i strategii wychowawczych, omawianie przypadków uczniów wymagających szczególnego wsparcia.
  • Edukacja inkluzyjna – jak najlepiej wspierać uczniów z trudnościami w nauce, uczniów niepełnosprawnych, czy tych z różnorodnych środowisk kulturowych.
  • Przegląd dokumentacji szkolnej – analiza programów nauczania, planów pracy, regulaminów czy innych istotnych dokumentów.
  • Szkolenia i rozwój zawodowy nauczycieli – plany szkoleń, kursów i warsztatów dla nauczycieli mających na celu podniesienie ich kwalifikacji zawodowych.

Korzyści Szkoleniowych rad pedagogicznych w poprawie jakości nauczania

Udział w radach pedagogicznych to nie tylko obowiązek, ale także szansa na rozwój zawodowy i osobisty nauczycieli. Regularna wymiana doświadczeń z kolegami i koleżankami po fachu, możliwość uczestniczenia w decyzjach dotyczących kierunku rozwoju szkoły, a także szereg szkoleń i warsztatów, to nieocenione atuty aktywnego uczestnictwa w takich spotkaniach.

Dzięki radom pedagogicznym szkoły mogą lepiej odpowiadać na wyzwania współczesnej edukacji, skuteczniej wdrażać innowacyjne metody nauczania i wychowania, a także lepiej wspierać swoich uczniów.

Rola rad pedagogicznych w poprawie jakości nauczania

Rady pedagogiczne odgrywają kluczową rolę w poprawie jakości edukacji. Regularne spotkania i dyskusje na temat metod nauczania, trudności uczniów oraz organizacji pracy szkoły pozwalają na szybsze identyfikowanie problemów oraz wdrażanie skutecznych rozwiązań. Dzięki temu nauczyciele mogą wymieniać się doświadczeniami, dzielić pomysłami na ciekawe lekcje oraz wypracowywać najlepsze strategie wychowawcze. Rada pedagogiczna to także miejsce, w którym podejmowane są decyzje mające bezpośredni wpływ na przyszłość uczniów i rozwój szkoły.

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”