Plan szkolenia:
1) Funkcje poznawcze i etapy ich rozwoju.
2) Jak rozwijać funkcje poznawcze u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym?
a. Ćwiczenia rozwijające koncentrację i uwagę.
b. Ćwiczenia rozwijające pamięć (symultaniczną i sekwencyjną).
c. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
d. Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej oraz słuchowej.
e. Ćwiczenia z kategoryzowania oraz dostrzegania relacji.
f. Ćwiczenia szeregowania oraz sekwencji.
3) Ruch, aktywność fizyczna oraz środowisko wychowania dziecka a rozwój funkcji poznawczych.
4) Materiały cyfrowe (otwarte zasoby edukacyjne) przydatne w rozwijaniu funkcji poznawczych dziecka.
5) Jak wspomagać rodziców/opiekunów dziecka w wieku przedszkolnym/wczesnoszkolnym w rozwijaniu funkcji poznawczych?
6) Pytania uczestniówk i podsumowanie. Korzyści dla uczestnika szkolenia:
Po zakończeniu szkolenia uczestnik:
1) nazywa i opisuje przebieg rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
2) zna i wie, w jaki sposób wykorzystać ćwiczenia rozwijające funkcje poznawcze w pracy ze swoimi podopiecznymi,
3) rozumie, jakie znaczenie ma aktywność fizyczna oraz środowisko wychowania w rozwoju funkcji poznawczych,
4) potrafi znaleźć w Internecie środki dydaktyczne przydatne w rozwijaniu funkcji poznawczych dziecka,
5) opisuje, w jaki sposób może wspomóc rodziców/opiekunów w rozwijaniu funkcji poznawczych dziecka.