Trening Funkcji poznawczych.

Plan szkolenia:
1) Funkcje poznawcze i etapy ich rozwoju.
2) Jak rozwijać funkcje poznawcze u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym?
a. Ćwiczenia rozwijające koncentrację i uwagę.
b. Ćwiczenia rozwijające pamięć (symultaniczną i sekwencyjną).
c. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
d. Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej oraz słuchowej.
e. Ćwiczenia z kategoryzowania oraz dostrzegania relacji.
f. Ćwiczenia szeregowania oraz sekwencji.
3) Ruch, aktywność fizyczna oraz środowisko wychowania dziecka a rozwój funkcji poznawczych.
4) Materiały cyfrowe (otwarte zasoby edukacyjne) przydatne w rozwijaniu funkcji poznawczych dziecka.
5) Jak wspomagać rodziców/opiekunów dziecka w wieku przedszkolnym/wczesnoszkolnym w rozwijaniu funkcji poznawczych?
6) Pytania uczestniówk i podsumowanie. Korzyści dla uczestnika szkolenia:

Po zakończeniu szkolenia uczestnik:
1) nazywa i opisuje przebieg rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
2) zna i wie, w jaki sposób wykorzystać ćwiczenia rozwijające funkcje poznawcze w pracy ze swoimi podopiecznymi,
3) rozumie, jakie znaczenie ma aktywność fizyczna oraz środowisko wychowania w rozwoju funkcji poznawczych,
4) potrafi znaleźć w Internecie środki dydaktyczne przydatne w rozwijaniu funkcji poznawczych dziecka,
5) opisuje, w jaki sposób może wspomóc rodziców/opiekunów w rozwijaniu funkcji poznawczych dziecka.

Czas szkolenia: 7 godzin

Koszt szkolenia: do ustalenia w zależności od ilości osób oraz formy szkolenia

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.

  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Lub zadzwoń i ustal szczegóły 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”