Metody aktywizujące uczniów.

Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności nauczycieli w zakresie stosowania metod aktywizujących, które angażują uczniów w proces nauczania, wspierają ich samodzielne myślenie oraz rozwijają umiejętności współpracy i kreatywnego rozwiązywania.

Adresaci: Zainteresowani nauczyciele, pedagodzy, rewalidatorzy chcący wykorzystać na swoich zajęciach rewalidacyjnych ciekawe i atrakcyjne metody pracy  

Cel szkolenia: Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli, pedagogów, terapeutów, logopedów w umiejętność wykorzystania materiałów, gier, programów  multimedialnych i edukacyjnych dostępnych na rynku i w internecie. 

Korzyści: Pogłębienie kompetencji specjalistów w zakresie rewalidacji. Uczestnicy zdobędą umiejętność prowadzenia dokumentacji przebiegu rewalidacji oraz pogłębią wiedzę na temat zastosowania  terapii  adekwatnych do potrzeb ucznia.

Program: 

  1. 1. Wprowadzenie do metod aktywizujących.
    Cele i korzyści metod aktywizujących. 

    Podział metod aktywizujących. 
    Metody aktywizujące a strategie uczenia się. 
    2. Praktyczne zastosowanie metod aktywizujących – warsztaty. 
    – Podział uczestników na grupy i przypisanie im różnych metod aktywizujących (spośród metod problemowych, ekspresji i impresji oraz wizualnych). 

    – Opracowanie scenariuszy lekcji z wykorzystaniem przydzielonych metod.
    – Prezentacja przygotowanych scenariuszy przez każdą grupę. 
    – Wymiana doświadczeń i pomysłów na wykorzystanie metod aktywizujących
    w różnych przedmiotach.
    3. Techniki wspierające aktywność uczniów. 
    – Pytania otwarte i zamknięte.
    – Pytania problemowe.
    – Stymulowanie myślenia wyższego rzędu.
    – Techniki motywacyjne.
    – Udzielanie informacji zwrotnej.
    – Wykorzystanie pochwał i nagród.
    – Rola emocji w procesie uczenia się.
    – Wykorzystanie technologii:
    – Narzędzia cyfrowe wspierające aktywizację (np. Kahoot, Mentimeter).
    4. Strategie pracy z różnorodnymi grupami uczniów. 
    – Indywidualizacja nauczania:
    – Dostosowanie metod aktywizujących do poziomu i stylu uczenia się uczniów.
    – Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych:
    – Metody angażowania uczniów z trudnościami w nauce.
    – Praca w grupach zróżnicowanych:
    – Rola współpracy między uczniami o różnych umiejętnościach.
    5. Podsumowanie i refleksja. 
    – Refleksje uczestników na temat poznanych metod.

    ⁃ Ewaluacja szkolenia. 

Efekty szkolenia:

Po ukończeniu szkolenia nauczyciele będą potrafili:

1. Zastosować różnorodne metody aktywizujące w swojej praktyce dydaktycznej.
2. Dostosować metody aktywizujące do potrzeb swoich uczniów.
3. Kreatywnie tworzyć materiały dydaktyczne angażujące uczniów.
4. Ocenić efektywność metod aktywizujących i wprowadzać na ich podstawie udoskonalenia. 

Materiały dydaktyczne:

– Prezentacje multimedialne przedstawiające teoretyczne aspekty metod aktywizujących.
– Przykłady scenariuszy lekcji z wykorzystaniem różnych metod aktywizujących.
– Arkusze pracy do analizy i tworzenia własnych materiałów dydaktycznych.
– Lista narzędzi i aplikacji wspierających aktywizację uczniów w klasie.

Czas szkolenia: 4 godziny

Koszt szkolenia: do ustalenia w zależności od ilości osób oraz formy szkolenia

Koszt zawiera: 

  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych.

  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Lub zadzwoń i ustal szczegóły 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”