Kurs MEDIATORA - mediacje rówieśnicze.

Mediacja w szkole jest nową metodą rozwiązywania konfliktów, która cieszy się coraz większą popularnością z uwagi na pozytywne efekty tej procedury. Wprowadzenie mediacji rówieśniczej, mediacji w konfliktach rówieśniczych i mediacji szkolnej do szkoły wymaga przygotowania środowiska szkolnego poprzez działania informacyjne oraz szkolenia z zakresu mediacji. Zapraszamy do udziału w kursie przygotowanym dla wszystkich osób zainteresowanych mediacjami rówieśniczymi, podczas którego
w przystępny i praktyczny sposób zaprezentowane zostaną zagadnienia dotyczące specyfiki oraz aspektów prawnych mediacji rówieśniczych.

Adresaci: szkolenie przeznaczone jest do wszystkich osób zainteresowanych mediacjami rówieśniczymi: nauczycieli, pedagogów, psychologów, pedagogów specjalnych, dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

Cele szkolenia: przygotowanie merytoryczne i praktyczne uczestników do wdrażania w szkole mediacji rówieśniczych.

Program szkolenia:

  1. Moduł I – Techniki i strategie mediacyjne.
    1. Konflikt – rodzaje konfliktów i przyczyny ich powstawania.
    2. Rodzaje konfliktów w szkole (uczeń – uczeń, uczeń – nauczyciel, nauczyciel – nauczyciel, nauczyciel – rodzic).
    3. Formy rozwiązywania konfliktów w szkole (negocjacje i mediacje).
    4. Rozwiązywanie konfliktów w kontekście przepisów prawa oświatowego i regulacji wewnątrzszkolnych.

    Moduł II – Wdrożenie mediacji rówieśniczej do szkół i placówek oświatowych.
    1. Mediacje rówieśnicze – aspekty prawne i praktyczne rozwiązania.
    2. Przygotowanie uczniów do pełnienia funkcji mediatorów rówieśniczych – praktyczne wskazówki i rozwiązania.
    3.Etapy postępowania mediacyjnego.
    4. Opiekun mediatorów rówieśniczych – rola i zdania.
    5. Korzyści z wprowadzenia mediacji rówieśniczych w szkole.
    6. Działania edukacyjne i promujące mediacje.

    Moduł III – Prawne i organizacyjne aspekty funkcjonowania mediacji.
    1. Prawne aspekty zastosowania procedur mediacyjnych.
    3. Zasady współpracy mediatora ze stronami sporu
    4. Prowadzenie dokumentacji mediacyjnej.
    5. Standardy mediacji rówieśniczej i szkolnej Rzecznika Praw Dziecka.

Prowadząca i autorka programu: Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk – dyrektor EUREKA Centrum Kształcenia, trener oświaty, mentor i coach. Specjalizuje się w prawie oświatowym, metodyce nauczania i educoachingu. Posiada w tym zakresie wszechstronne kompetencje poparte doświadczeniem zawodowym – nauczyciel dyplomowany, polonistka, wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty. Wykładowca akademicki UMCS w Lublinie i prelegentka konferencji oświatowych. Edukacja jest jej pasją –
od lat opracowuje i wdraża programy oraz narzędzia wspierające dobrostan uczniów, a także wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego i mentalnego.

⌚Czas szkolenia: 8,5 h

🧾 Cena: do uzgodnienia w zależności od formy szkolenia oraz ilości osób.

Koszt zawiera: 

  • Pakiet materiałów szkoleniowych: przykładowy wzór Regulaminu oraz niezbędne załączniki.
  • Elektroniczne  zaświadczenie dla każdego uczestnika na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

W przypadku pytań skontaktuj się z ekspertem
ds. organizacji szkoleń 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”