Nauczyciel współorganizujący w praktyce – zadania, rola i codzienne wyzwania

📆 Termin: 22.05.2024 r.

🕔 Godzina: 17:00 – 19:30

🧾 Cena: 250 zł/os

 💻Forma: Online na żywo 

Koszt zawiera:

  • Pakiet materiałów szkoleniowych: przykładowy wzór Regulaminu oraz niezbędne załączniki.
  • Elektroniczne  zaświadczenie dla każdego uczestnika na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.

Celem szkolenia jest uświadomienie nauczycielom, jakie są ich role i obowiązki w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz jakie metody i techniki można zastosować, aby te dzieci osiągały sukcesy w nauce. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak indywidualizować proces nauczania, stosować strategie wspierające rozwój dziecka oraz jak nawiązywać pozytywną relację z rodzicami. Przedstawimy również przykłady dobrych praktyk w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Program:
Szkolenie składać się będzie z następujących modułów:

  • Moduł 1: Wprowadzenie do tematu

    • Omówienie pojęcia specjalnych potrzeb edukacyjnych
    • Dla kogo jest nauczyciel wspomagający
    • Omówienie roli nauczyciela wspomagającego w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Moduł 2: Indywidualizacja procesu nauczania

    • Omówienie sposobów diagnozowania potrzeb edukacyjnych dziecka
    • Omówienie technik oceny postępów dziecka
    • Omówienie zasad integracji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z rówieśnikami
    • Przedstawienie sposobów na budowanie pozytywnej relacji z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Moduł 3: Komunikacja i współpraca z rodzicami

    • Przedstawienie sposobów na nawiązanie pozytywnej relacji z rodzicami dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    • Omówienie sposobów informowania rodziców o postępach dziecka i współpracy z nimi w procesie nauczania
    • Przedstawienie sposobów na rozwiązywanie konfliktów z rodzicami
  • Moduł 4: Przykłady dobrych praktyk.
  • Przedstawienie przykładów dobrych praktyk w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Podsumowanie i podział uczestników na grupy, które przedstawią swoje pomysły na indywidualną pracę z dzieckiem

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.

Formularz zgłoszeniowy

Nauczyciel współorganizujący: zadania, rola i wyzwania.

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”