Praktyczne aspekty organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym dokumentacji WOPFU i IPET

📆 Termin: 5.06.2025 r.

🕔 Godzina: 17:00 – 19:30

🧾 Cena: 250 zł/os

 💻Forma: Online na żywo 

Koszt zawiera:

  • Pakiet materiałów szkoleniowych: przykładowy wzór Regulaminu oraz niezbędne załączniki.
  • Elektroniczne  zaświadczenie dla każdego uczestnika na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.

Zapraszamy nauczycieli do wzięcia udziału w szkoleniu poświęconym dokumentom dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Program szkolenia „WOPFU, IPET i inne dokumenty dla ucznia SPE” składa się z pięciu modułów, w trakcie których uczestnicy dowiedzą się m.in. jakie dokumenty są potrzebne do pracy z uczniem SPE, jakie informacje zawierają oraz jak je w praktyce wykorzystać.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają najważniejsze dokumenty dotyczące edukacji uczniów z niepełnosprawnościami, takie jak WOPFU, IPET, Karta Obserwacji, Formularz ABC. Dowiedzą się, jakie są ich funkcje oraz jakie informacje powinny się w nich znaleźć. W trakcie szkolenia zostaną omówione także sposoby interpretacji i wykorzystania tych dokumentów w codziennej pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

CEL GŁÓWNY SZKOLENIAPogłębienie i rozszerzenie wiedzy o organizacji i dokumentacji PPP z uwzględnieniem ostatnich zmian w przepisach prawa. Tworzenie dokumentacji IPET WOPFU.

Program:

  • Formy organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Szkolna/ Przedszkolna Procedura udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej Podstawa prawna, wymagana dokumentacja (w tym WOPFU i IPET)
  • Przykłady zadań i aktywności realizujących zalecenia orzeczeń i opinii
  • Obieg dokumentów w placówce
  • Wykaz materiałów dla uczestnika:  materiały prezentowane podczas szkolenia w formie elektronicznej, m.in. wzór IPET, WOPFU, zawiadomień, Procedury Udzielania Pomocy pp

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.

Formularz zgłoszeniowy

Praktyczne aspekty organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym dokumentacji WOPFU i IPET

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”