Szanowni Państwo,
Eureka Centrum Kształcenia z akredytacją Mazowieckiego Kuratora Oświaty zaprasza na szkolenia stacjonarne i webinary poświęcone zagadnieniom przedstawionym w priorytetach MEN na nowy rok szkolny 2024/2025.
Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:
1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy. |
POLECAMY:
- Edukacja zdrowotna w szkole – kształtowanie środowiska sprzyjającego zdrowiu.
- Pierwsza pomoc przedmedyczna w szkole
- Wiem, jak pomagać innym w sytuacjach zagrożenia zdrowia – profilaktyka i działania interwencyjne
2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych |
POLECAMY:
- Wychowanie do wartości i kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych
- Budowanie współpracy i konstruktywnej komunikacji w grupie
- Mediacje rówieśnicze i szkolne
- Bezpieczna szkoła w teorii i praktyce
- Bezpieczeństwo uczniów w szkole
- Odpowiedzialność prawna dyrektora i nauczyciela z tytułu niezapewnienia bezpieczeństwa dzieciom/uczniom.
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy |
POLECAMY:
- Jak wspierać dobrostan dzieci i młodzieży?
- Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w szkole
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych/kryzysowych.
- Praca z uczniem w kryzysie psychicznym
- Praca z uczniem przeżywającym trudności psychologiczne
- Jak wspierać rozwój każdego ucznia w zróżnicowanym zespole klasowym?
- Praca ze zróżnicowanym zespołem uczniów
- Edukacja włączająca- szanse i wyzwania
- Pozytywna dyscyplina – w trosce o dobrostan ucznia
- Mindfulness w edukacji – trening uważności
- Praca z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz podnoszenie jakości pracy z zespołem zróżnicowanym
- Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
i przedszkolu w świetle obowiązujących przepisów prawa - Ocenianie wspierające rozwój ucznia – ocenianie kształtujące
4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej. |
POLECAMY:
- ChatGPT – sztuczna inteligencja - korzyści i niebezpieczeństwa w szkole
- Sztuczna inteligencja w szkole
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w personalizacji nauczania. Jak AI może wspomagać dostosowywanie treści edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów?
- Integracja AI w codziennym nauczaniu. Praktyczne wykorzystanie AI w klasie, narzędzia i aplikacje
- Kształcenie kadry nauczycielskiej w zakresie AI. Jak przygotować nauczycieli do korzystania z AI w codziennej pracy?
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów. Jak szkoła może wspierać uczniów w rozwijaniu umiejętności cyfrowych przy użyciu AI.
- Metodyczne wykorzystanie technologii w szkole
- ICT w szkole – przykłady aplikacji, narzędzi w szkole
- Projektowanie graficzne – Canva
- Canva – szczegółowo o mediach społecznościowych
- Technologie informacyjno–komunikacyjne
- Cyberzagrożenia – wprowadzenie dla nauczycieli i rodziców
- Cyberbezpieczeństwo w szkole
- Detoks cyfrowy – znaczenie technologii w życiu młodego człowieka
- Prawa autorskie w oświacie
5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym. |
POLECAMY:
- Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci/uczniów
- Matematyka w działaniu, ruch i zabawa
- Jak rozwijać kompetencje matematyczne, społeczne i inne.
- Grywalizacja, storytelling, myślenie komputacyjne – nowe metody w edukacji.
- Kompetencje przyszłości w edukacji, czyli jak uwolnić potencjał uczniów.
7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego. |
POLECAMY:
- Nauka języka polskiego jako obcego- kurs dla nauczycieli języka polskiego
- Jak pracować z uczniami przybyłymi zza granicy, w szczególności z Ukrainy – zasady, formy i metodyka nauczania wszystkich przedmiotów ujętych podstawą programową
- Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym – metody, dydaktyka, integracja w środowisku międzykulturowym
- Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów z Ukrainy
- Integracja klasy w edukacji uczniów z doświadczeniem migracyjnym
- Oswajanie polszczyzny w pracy z dziećmi ukraińskimi
- Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem uchodźctwa i traumy wojennej