Sygnaliści w szkołach, przedszkolach, placówkach oświatowych
- nowe obowiązki i zadania.

Jest obowiązek wdrożenia, zapoznania i przeszkolenia pracowników o przepisach prawa dotyczących ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa – sygnalistów w terminie  do 24 września 2024 roku.

Szkolenie da Państwu wiedzę o przepisach prawa dotyczących ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa – sygnalistów. Uczestnicy zapoznają się z nowymi obowiązkami pracodawców, a także otrzymają wzory dokumentów wewnętrznych z zakresu procedur informacyjnych, ochronnych oraz ochrony danych osobowych.

Program:

1.Wymogi formalne – kto to jest sygnalista, w rozumieniu Polskich rozwiązań

– obowiązki pracodawców prywatnych i podmiotów publicznych,

– projektowane wyłączenia obowiązywania z mocy ustawy

– znaczenie procedur wewnętrznych w projekcie ustawy

– projektowane obowiązki dokonania ustaleń z samorządem pracowniczym

– w jakich terminach organizacje muszą się przygotować do funkcjonowania rozwiązań dotyczących sygnalistów,

– usytuowanie sygnalistów dla różnych obszarów funkcjonowania organizacji np. finanse i bankowość, zamówienia publiczne, bezpieczeństwo produktów, transport, przestępstwa przeciwko środowisku.

2.Postanowienia ogólne Dyrektywy 2019/1937 z 23.10.2019 r.

– zakres normowania określony w Dyrektywie

– sygnalista – status w unormowaniu Europejskim i Polskim

– wyłączenia z zakresu działania ww. Dyrektywy,

– definicje wpływające na działalność pracodawców – warunki objęcia ochroną Sygnalistów

3.Postępowanie wewnętrzne

– zgłoszenia wewnętrzne

4.Obowiązki pracodawcy po dokonaniu zgłoszenia

– obowiązki co do zachowania poufności,

– możliwy zakres przetwarzania danych osobowych,

– rejestrowanie zgłoszeń i dalsze procedury wymagane od organizacji,

5.Nowa zdania dla Rzecznika Praw Obywatelskich jako organu centralnego przy zgłoszeniach zewnętrznych

– zgłoszenia zewnętrzne – nowe obowiązki organów publicznych w zakresie raportowania

6.Ujawnienie publiczne zasady i ograniczenia

7.Ochrona prawna Sygnalistów

– zakres ochrony przed działaniami odwetowymi np. mobbing, dyskryminacja, pozbawienie pracy, utrudnianie funkcjonowania podmiotów zewnętrznych,

8.Regulami wewnętrzny-jak go stworzyć, by zawierał wszystkie niezbędne procedury przewidziane przepisami prawa.

Materiały: Podstawowym zadaniem szkoły czy przedszkola w związku z ochroną sygnalistów będzie opracowanie i wdrożenie wewnętrznej procedury zgłaszania naruszeń. Po szkoleniu uczestnicy otrzymają wzorcowy dokument „Procedura zgłoszeń wewnętrznych sygnalistów”.

Obowiązek wdrożenia i zapoznania pracowników- termin do 24 września 2024 roku

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie kursu
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.

Szanowny Dyrektorze!

Jest obowiązek wdrożenia, zapoznania i przeszkolenia pracowników o przepisach prawa dotyczących ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa – sygnalistów w terminie  do 24 września 2024 roku.

Po szkoleniu otrzymasz przykładowy wzór Regulaminu oraz niezbędne załączniki.

Zapraszamy do składania zamówień!

Szkolenie da Państwu wiedzę o przepisach prawa dotyczących ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa – sygnalistów. Uczestnicy zapoznają się z nowymi obowiązkami pracodawców, a także otrzymają wzory dokumentów wewnętrznych z zakresu procedur informacyjnych, ochronnych oraz ochrony danych osobowych.

PROGRAM:

1.Wymogi formalne – kto to jest sygnalista, w rozumieniu Polskich rozwiązań

– obowiązki pracodawców prywatnych i podmiotów publicznych,

– projektowane wyłączenia obowiązywania z mocy ustawy

– znaczenie procedur wewnętrznych w projekcie ustawy

– projektowane obowiązki dokonania ustaleń z samorządem pracowniczym

– w jakich terminach organizacje muszą się przygotować do funkcjonowania rozwiązań dotyczących sygnalistów,

– usytuowanie sygnalistów dla różnych obszarów funkcjonowania organizacji np. finanse i bankowość, zamówienia publiczne, bezpieczeństwo produktów, transport, przestępstwa przeciwko środowisku.

2.Postanowienia ogólne Dyrektywy 2019/1937
z 23.10.2019 r.

– zakres normowania określony w Dyrektywie

– sygnalista – status w unormowaniu Europejskim i Polskim

– wyłączenia z zakresu działania ww. Dyrektywy,

– definicje wpływające na działalność pracodawców – warunki objęcia ochroną Sygnalistów

3.Postępowanie wewnętrzne

– zgłoszenia wewnętrzne

4.Obowiązki pracodawcy po dokonaniu zgłoszenia

– obowiązki co do zachowania poufności,

– możliwy zakres przetwarzania danych osobowych,

– rejestrowanie zgłoszeń i dalsze procedury wymagane od organizacji,

5.Nowa zdania dla Rzecznika Praw Obywatelskich jako organu centralnego przy zgłoszeniach zewnętrznych

– zgłoszenia zewnętrzne – nowe obowiązki organów publicznych w zakresie raportowania

6.Ujawnienie publiczne zasady i ograniczenia

7.Ochrona prawna Sygnalistów

– zakres ochrony przed działaniami odwetowymi np. mobbing, dyskryminacja, pozbawienie pracy, utrudnianie funkcjonowania podmiotów zewnętrznych,

8.Regulamin wewnętrzny-jak go stworzyć, by zawierał wszystkie niezbędne procedury przewidziane przepisami prawa.

 

⌚Czas szkolenia: 1,5 h

🧾 Cena: ustalana jest indywidualnie, w zależności od formy szkolenia oraz ilości osób.

Koszt zawiera: 

  • Pakiet materiałów szkoleniowych: przykładowy wzór Regulaminu oraz niezbędne załączniki.
  • Elektroniczne  zaświadczenie dla każdego uczestnika na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
  • Płatność na podstawie FV  (według ustaleń)

W przypadku pytań zadzwoń
📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru

1. Podstawy teoretyczne TUS

- cel i założenia TUS
- oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
- instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

- rola prowadzących
- właściwy dobór do grup
- rozmowa wstępna z rodzicem
- rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
- wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

- struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
- tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
- konstruowanie wzmacniających komunikatów
- praca z emocjami dziecka
- praca  z trudnymi zachowaniami
- współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

- planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
- przygotowywanie materiałów na zajęcia
- przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

This will close in 20 seconds

1. Wprowadzenie
- Definicja i znaczenie umiejętności społecznych.
- Zadania rozwojowe w poszczególnych fazach rozwoju społeczno-emocjonalnego.
- Czynniki wpływające na rozwój społeczno-emocjonalny i zaburzenia.
- Przegląd programów Treningu Umiejętności Społecznych.

2. Organizacja zajęć
- Przygotowanie do zajęć TUS.
- Diagnoza uczestników i dobór do grup.
- Omówienie metod, technik i narzędzi używanych w TUS.
- Schemat typowej lekcji TUS.

3. Emocje
- Ćwiczenia na rozpoznawanie i radzenie sobie z emocjami własnymi i innych.

4. Komunikacja interpersonalna
- Techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- Identyfikacja i przełamywanie barier komunikacyjnych.

5. Normy społeczne (1 godzina)
- Ćwiczenia na zrozumienie i stosowanie norm społecznych w różnych kontekstach.

6. Teoria umysłu
- Ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia perspektyw i intencji innych osób.

7. Samowiedza i samoświadomość
- Ćwiczenia na rozwijanie autoprezentacji i rozpoznawanie różnic oraz podobieństw międzyludzkich.

8. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- Strategie zarządzania stresem i efektywnego rozwiązywania problemów.

9. Współpraca
- Ćwiczenia na budowanie efektywnej współpracy i rozwiązywanie konfliktów.

10. Asertywność
- Rozwój asertywności i rozumienie granic własnych i innych.

11. Podsumowanie kursu
- Przegląd nabytych umiejętności.
- Planowanie zastosowania umiejętności w praktyce edukacyjnej.
- Zbieranie feedbacku i ewaluacja kursu.

This will close in 20 seconds

Dzień I

1.Trening Umiejętności Społecznych – dlaczego warto?

- czym jest TUS i jakie umiejętności rozwija?
- kluczowe zasady i cele TUS I i II stopnia
- uczenie przez doświadczenie – skuteczna metoda pracy
- praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

2.Tworzenie efektywnych grup TUS

- jak dobrać uczestników - optymalna liczebność, wiek, podobne potrzeby
- jak stworzyć grupę, która dobrze współpracuje?

3.Emocje na start

- jak uczyć rozpoznawania i wyrażania emocji?
- emocje jako fundament efektywnej komunikacji

4.Zarządzanie emocjami i stresem

- skuteczne techniki pracy z emocjami
- jak pomagać dzieciom w radzeniu sobie ze stresem?

5.Komunikacja – klucz do sukcesu

- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci
- znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- nauka słuchania, a style zachowań

Dzień II

1.Trudne sytuacje? Zawsze znajdzie się rozwiązanie

- jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami?
- konflikty w grupie – jak je rozwiązywać?
- narzędzia do pracy z agresją i wycofaniem

2.Pozytywne wzmocnienia w praktyce

-  techniki pozytywnego wzmocnienia zachowań
- skuteczna motywacja w pracy z dziećmi.

3.Praca własna trenera TUS – doskonalenie umiejętności

- jak oceniać swoje działania?
- co zrobić, aby być lepszym trenerem?

4.Kreatywne narzędzia do pracy z grupą

-  tworzenie angażujących materiałów do TUS?
- gry, karty pracy, ćwiczenia, case study - twoje narzędzia sukcesu

Dlaczego warto wybrać to szkolenie?

- Praktyczne narzędzia - poznasz sprawdzone techniki pracy z dziećmi.
- Profesjonalne wsparcie -nauczysz się, jak prowadzić efektywne zajęcia TUS I i II stopnia.
- Kompleksowa wiedza - od emocji po rozwiązywanie konfliktów – wszystko, czego potrzebujesz, by być skutecznym trenerem
- Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - nauczysz się, jak dostosować treningi do specyficznych potrzeb osób

This will close in 20 seconds

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”