Jak rozpoznać przemoc domową i reagować na nią? Obowiązki pracowników oświaty: regulacje prawne i dobre praktyki.

Przemoc wobec dziecka – to trudny i bolesny problem, z którym w swojej pracy może zetknąć się każdy pracownik szkoły, przedszkola lub innej placówki oświatowej. Obowiązkiem moralnym i prawnym każdego dorosłego człowieka jest zareagowanie na przemoc i zgłoszenie jej do odpowiednich służb. Jednak to pracownicy oświaty (wszyscy, nie tylko personel pedagogiczny) ze względu na swoje kontakty z dziećmi i ich rodzinami mają szczególne możliwości ujawniania i przeciwdziałania przemocy. W związku z tym polskie prawo nakłada na osoby zatrudnione w placówkach oświatowych konkretne obowiązki, które zostaną przedstawione w ramach tego szkolenia.

Adresaci: Szkolenie kierujemy do wszystkich pracowników oświaty: nauczycieli, pedagogów, psychologów, a także do osób spoza kadry pedagogicznej.

Cel szkolenia: Przygotowanie uczestników do zrozumienia i wdrożenia procedur ochrony małoletnich oraz nowych obowiązków dyrektorów szkół/placówek związanych z procedurami „Niebieskiej Karty”. 

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie:

– znał mechanizmy psychologiczne przemocy w rodzinie,

– potrafił rozpoznać symptomy sugerujące przemoc wobec dziecka,

– znał obowiązki prawne i kompetencje pracowników oświaty w zakresie interweniowania w przypadkach przemocy w rodzinie,

– potrafił podjąć działania w ramach procedury „Niebieskie Karty”,

– znał instytucje, w których może uzyskać fachowe wsparcie związane z interwencją oraz źródła umożliwiające pogłębianie wiedzy.

PROGRAM:  

  • Definicja  przemocy i jej rodzaje.
  • Dziecko krzywdzone – rozpoznawanie symptomów krzywdzenia.
  • Więź  jako czynnik chroniący .
  • Pozabezpieczne style przywiązania a zjawisko przemocy w rodzinie.
  • Rodzaje i  znaczenie granic w wychowaniu dziecka.
  • Przykłady naruszania granic w  komunikacji z dzieckiem.
  • Pojęcie i formy przemocy wobec dzieci .
  • Rozpoznawanie  symptomów przemocy u dzieci 
  • Jak reagować na stwierdzoną przemoc.
  • Przepisy KPK o przemocy wobec dziecka.
  • Portret psychologiczny dziecka krzywdzonego.
  • Jak rozmawiać z dzieckiem gdy ujawnia ono fakt doświadczania

⌚Czas szkolenia: 34h dydaktyczne

🧾 Cena: do uzgodnienia w zależności od ilości osób oraz formy szkolenia.

Koszt zawiera: 

🎥 Nagranie 

  • Pakiet materiałów szkoleniowych.
  • Elektroniczne  zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3
  • Płatność po szkoleniu do 14 dni na podstawie elektronicznej faktury.

Lub skontaktuj się z ekspertem ds. organizacji szkoleń 📞796 686 600

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Zamów szkolenie dla swoich nauczycieli - bezpłatna wycena

Wypełnij i wyślij formularz, a my skontaktujemy się celem przedstawienia najlepszej oferty 🙂

Pole wyboru
Pole wyboru
Zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO i ustawie z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Eureka z siedzibą Oboźna 11/11 Warszawa 00-332, informuje, że jest administratorem danych osobowych. Oświadczamy, że dane osobowe będą przetwarzanie przez Eureka w celu przeprowadzenia rejestracji zgłoszenia, przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia oraz obsługi poszkoleniowej.
Pole wyboru
Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”