-
20.10.2025 r.
-
17:00 - 20:00
-
Online na żywo
-
250 zł/os
-
Możliwość zakupu nagrania ze szkolenia
Uczestnik otrzyma:
- Zaświadczenie ukończenia szkolenia
- Pakiet materiałów szkoleniowych
Adresaci: nauczyciele i nauczycielki przedszkola oraz szkoły podstawowej
Cel szkolenia: Uczestnicy poznają założenia koncepcji UDL oraz sposoby jej zastosowania w codziennej pracy dydaktycznej, tak by zwiększać dostępność, zaangażowanie i efektywność uczenia się wszystkich uczniów.
Korzyści:
- rozumieją podstawy UDL i jego znaczenie w edukacji włączającej,
- potrafią dostosować swoje działania dydaktyczne do potrzeb zróżnicowanej grupy uczniów,
- opracowują szkic zajęć z wykorzystaniem zasad UDL,
- planują konkretne kroki wdrożenia UDL w praktyce szkolnej.
Program szkolenia:
1. Dlaczego UDL? Fundamenty koncepcji
- Różnorodność uczniów – fakty, mity i wyzwania.
- Krótkie wprowadzenie do idei UDL – historia, powiązanie z neuronauką.
- 3 filary UDL: Zaangażowanie – Reprezentacja – Działanie i Ekspresja.
- Przykłady z praktyki: co się dzieje, gdy projektujemy “dla przeciętnego ucznia”?
2. Trzy filary UDL w działaniu
- Jak angażować uczniów z różnych poziomów motywacji i wrażliwości?
- Jak różnicować sposoby przekazywania treści (wizualnie, słuchowo, kinestetycznie)?
- Jak umożliwiać różnorodne formy ekspresji i oceniania uczniów?
3. Projektowanie lekcji w duchu UDL
„UDL w trzech krokach” – model planowania lekcji:
- Określ cel uczenia się,
- Zidentyfikuj bariery,
- Zastosuj elastyczne rozwiązania.
- Przykłady adaptacji: materiały, tempo, przestrzeń, technologie.
4. UDL w kulturze szkoły
- Co wspiera, a co blokuje wdrażanie UDL w szkole?
- Rola nauczyciela, zespołu i dyrektora.
- UDL jako element edukacji włączającej i rozwoju szkoły uczącej się.
Prowadząca: Pedagożka specjalna, nauczycielka dyplomowana, trenerka. Od 17 lat związana z edukacją, z doświadczeniem zarówno w pracy z uczniami, jak i w obszarze organizacji pracy szkoły. Ma bogate przygotowanie w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Ekspertka w ogólnopolskich projektach dotyczących edukacji włączającej. Prowadzi szkolenia dla kadr oświatowych w całej Polsce, wspierając nauczycieli, specjalistów i dyrektorów w rozwijaniu kompetencji potrzebnych do pracy z grupami zróżnicowanymi. Wykładowczyni i edukatorka na studiach podyplomowych dla nauczycieli, terapeutów i innych specjalistów. Certyfikowana trenerka – Trener grupy i Trener dobrostanu – wspierająca kadrę w rozwijaniu kompetencji i dbaniu o równowagę w pracy zawodowej.
