Skuteczna współpraca i komunikacja z rodzicami uczniów

📆 Termin: 9.04.2025 r. (Środa)

🕔 Godzina: 16:00 – 18:00

🧾 Cena: 250 zł/os

 💻Forma: Online na żywo 

Koszt zawiera:

  • Pakiet materiałów szkoleniowych
  • Zaświadczenie dla każdego uczestnika wydane  na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.

Współpraca z rodzicami to klucz do sukcesu edukacyjnego i wychowawczego dzieci. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak budować otwarty dialog, skutecznie rozwiązywać konflikty oraz angażować rodziców w życie szkoły i przedszkola. Program obejmuje praktyczne narzędzia komunikacyjne, sposoby na włączanie rodziców w proces edukacyjny oraz tworzenie atmosfery współpracy i zaufania.

ADRESACI: nauczyciele szkół i przedszkoli, dyrektorzy szkół i przedszkoli oraz specjaliści pracujący w placówkach oświatowych

CEL GŁÓWNY: celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli oraz dyrektorów szkół i przedszkoli
do budowania skutecznej współpracy z rodzicami. Program dostarcza narzędzi i metod do rozwijania dialogu, wzajemnego zrozumienia oraz partnerstwa w procesie wychowawczo-dydaktycznym, co przekłada się na lepsze wyniki edukacyjne uczniów oraz budowanie pozytywnego klimatu w placówkach.

 

PROGRAM:

1.Podstawy prawne współpracy z rodzicami:

  • prawa i obowiązki rodziców oraz szkoły w procesie edukacyjnym;
  • obowiązki nauczyciela i dyrektora w zakresie komunikacji i współpracy z rodzicami;
  • regulacje dotyczące angażowania rodziców w życie placówki (statut, regulaminy).

2.Budowanie zaufania i skutecznej komunikacji z rodzicami:

  • zasady skutecznej komunikacji: otwartość, empatia, jasność przekazu;
  • asertywność w komunikacji z rodzicami;
  • rola aktywnego słuchania w relacjach z rodzicami;
  • komunikacja niewerbalna – jak wpływa na budowanie relacji.

3. Wykorzystanie różnych kanałów komunikacji:

  • spotkania indywidualne, zebrania grupowe, konsultacje;
  • wykorzystanie nowoczesnych technologii (e-dziennik, e-maile, platformy komunikacyjne);
  • dobór odpowiednich form komunikacji do różnych sytuacji (informowanie, rozwiązywanie konfliktów, motywowanie).

4. Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje z rodzicami:

  • diagnozowanie problemów w komunikacji z rodzicami;
  • techniki mediacji i rozwiązywania konfliktów;
  • radzenie sobie z trudnymi rozmowami i emocjami rodziców.

5. Angażowanie rodziców w życie szkoły i przedszkola:

  • formy zaangażowania rodziców: udział w wywiadówkach, spotkaniach, warsztatach;
  • organizowanie wspólnych wydarzeń – dni otwarte, festyny, projekty edukacyjne;
  • współpraca w tworzeniu programów wsparcia dla dzieci (np. dzieci z trudnościami edukacyjnymi).

6. Podsumowanie, pytania i odpowiedzi.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Fakturę wystawiamy po szkoleniu elekronicznie.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych

Formularz zgłoszeniowy

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”

Kurs Trenera TUS Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia