Program TUS - Iwona Jędruszczuk

Grupy umiejętności społecznych rozwijanych w trakcie realizacji TUS   

  • podstawowe umiejętności społeczne
  • zaawansowane umiejętności społeczne
  • umiejętności emocjonalne
  • umiejętności alternatywne wobec agresji
  • umiejętności kontroli stresu
  • umiejętności planowania

Podstawy teoretyczne TUS        

  • definicja TUS
  • zasady realizacji TUS
  • świadomość i celowość TUS – treningowy schemat „szóstki”

Tworzenie grup TUS      

  • zasady tworzenia grup TUS
  • narzędzia diagnozy źródeł problemów dzieci kierowanych na TUS
  • narzędzia diagnozy potrzeb dziecka
  • analiza oczekiwań uczestników po pierwszym dniu szkolenia

Planowanie TUS             

  • zasady konstruowania planu TUS
  • przykładowe narzędzie służące wypracowaniu systemu motywacyjnego uczestników TUS
  • teoria inteligencji wielorakiej H. Gardnera w projektowaniu TUS

Przygotowanie konspektu TUS

  • cele główne i szczegółowe TUS
  • z poziomu wiedzy
  • z poziomu umiejętności
  • z poziomu wartości
  • cele wtórne TUS
  • podstawowa struktura prowadzenia jednego treningu TUS (jednej jednostki)

Prowadzenie TUS          

  • zasady prowadzenia treningu TUS
  • wielkość grupy
  • czas realizacji
  • osoba prowadząca TUS
  • dobrowolność udziału
  • głody psychologiczne
  • rytuały (otwierający/zamykający)
  • kontraktowanie
  • cykl TUS
  • doświadczenie
  • refleksja poznawcza
  • generalizacja
  • cykl Kolba
  • doświadczenie
  • refleksja
  • teoria
  • praktyka

Metody aktywizujące podczas realizacji TUS     

  • wchodzenie w rolę
  • portfolio
  • analizowanie i rozwiązywanie problemów
  • stacje zadaniowe
  • mnemotechniki
  • uczenie się w małych grupach
  • projekt
  • wizualizacja
  • storytelling

TOP 3 TUS podczas realizacji TUS          

  • skillstreaming
  • uczenie incydentalne
  • social stories

Grupy umiejętności społecznych rozwijanych w trakcie realizacji TUS   

  • podstawowe umiejętności społeczne
  • zaawansowane umiejętności społeczne
  • umiejętności emocjonalne
  • umiejętności alternatywne wobec agresji
  • umiejętności kontroli stresu
  • umiejętności planowania

Podstawy teoretyczne TUS        

  • definicja TUS
  • zasady realizacji TUS
  • świadomość i celowość TUS – treningowy schemat „szóstki”

Tworzenie grup TUS      

  • zasady tworzenia grup TUS
  • narzędzia diagnozy źródeł problemów dzieci kierowanych na TUS
  • narzędzia diagnozy potrzeb dziecka
  • analiza oczekiwań uczestników po pierwszym dniu szkolenia

Planowanie TUS             

  • zasady konstruowania planu TUS
  • przykładowe narzędzie służące wypracowaniu systemu motywacyjnego uczestników TUS
  • teoria inteligencji wielorakiej H. Gardnera w projektowaniu TUS

Przygotowanie konspektu TUS

  • cele główne i szczegółowe TUS
  • z poziomu wiedzy
  • z poziomu umiejętności
  • z poziomu wartości
  • cele wtórne TUS
  • podstawowa struktura prowadzenia jednego treningu TUS (jednej jednostki)

Prowadzenie TUS          

  • zasady prowadzenia treningu TUS
  • wielkość grupy
  • czas realizacji
  • osoba prowadząca TUS
  • dobrowolność udziału
  • głody psychologiczne
  • rytuały (otwierający/zamykający)
  • kontraktowanie
  • cykl TUS
  • doświadczenie
  • refleksja poznawcza
  • generalizacja
  • cykl Kolba
  • doświadczenie
  • refleksja
  • teoria
  • praktyka

Metody aktywizujące podczas realizacji TUS     

  • wchodzenie w rolę
  • portfolio
  • analizowanie i rozwiązywanie problemów
  • stacje zadaniowe
  • mnemotechniki
  • uczenie się w małych grupach
  • projekt
  • wizualizacja
  • storytelling

TOP 3 TUS podczas realizacji TUS          

  • skillstreaming
  • uczenie incydentalne
  • social stories