Ocena pracy dyrektora szkoły/przedszkola.

📆 Terminy: 

  • 7.03.2025 r. (Piątek)
  • 28.05.2025 r. (środa)
  • 20.06.2025 r. (piątek)

💻 Forma: online na żywo

🕔 Godzina: 9:00 – 11:00 

🧾 Cena: 350 zł/os

Koszt zawiera: 

📚 Materiały szkoleniowe

📃Zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli.

Dyrektor szkoły podlega ocenie pracy dokonywanej przez organ nadzoru pedagogicznego w porozumieniu z organem prowadzącym. Nasze szkolenie – prowadzone przez mentora w dziedzinie nadzoru pedagogicznego, zawiera praktyczne wskazówki dotyczące procedury oceny pracy oraz pogłębioną analizę poszczególnych kryteriów oceny pracy. Zapraszamy po dużą porcję przydatnej wiedzy oraz materiały, które pozwolą na uzyskanie satysfakcjonującej oceny Państwa pracy!

ADRESACI: Dyrektorzy szkół, przedszkoli oraz innych placówek oświatowych.

CEL SZKOLENIA:

1. Przedstawienie regulacji prawnych dotyczących oceny pracy dyrektora szkoły/przedszkola.

2. Prezentacja kryteriów oceny pracy dyrektora wraz ze wskazaniem działań spełniających kryteria i dokumentacji potwierdzającej działania.

3. Wskazanie skutecznych rozwiązań i dobrych praktyk odnośnie uzyskiwania oceny pracy dyrektora szkoły/przedszkola.

PROGRAM:

  1. Regulacje prawne dotyczące oceny pracy nauczyciela w Karcie Nauczyciela oraz rozporządzeniu w sprawie oceny pracy.

  2. Terminy w trybie oceny – tryb ustalania oceny i tryb odwoławczy.

  3. Procedura oceny pracy dyrektora szkoły – praktyczne wskazówki.

  4. Kryteria podstawowe w ocenie pracy dyrektora – opis kryteriów ze wskazaniem działań spełniających kryteria i dokumentacji potwierdzającej działania.

  5. Kryteria dodatkowe – opis kryteriów ze wskazaniem działań spełniających kryteria i dokumentacji potwierdzającej działania.

  6. Kryteria nauczycielskie w ocenie pracy dyrektora – opis kryteriów ze wskazaniem działań spełniających kryteria i dokumentacji, potwierdzające działania.

  7. Kontrola doraźna organu sprawującego nadzór pedagogiczny w związku z oceną pracy dyrektora szkoły – praktyczne wskazówki.

  8. Analiza obserwowanych zajęć, w tym rozmowa po obserwacji – kryteria oceny obserwowanej lekcji; informacja zwrotna po lekcji, wnioski, zalecenia.

  9. Projekt oceny pracy i ocena pracy dyrektora szkoły – podsumowanie szkolenia.

PROWADZĄCA: Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk – dyrektor EUREKA Centrum Kształcenia, trener oświaty, mentor i coach. Specjalizuje się w prawie oświatowym, metodyce nauczania i educoachingu. Posiada w tym zakresie wszechstronne kompetencje poparte doświadczeniem zawodowym – nauczyciel dyplomowany, polonistka, wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie kursu a także po kursie.
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia
  • Płatność po szkoleniu na podstawie faktury, którą wyślemy elektronicznie w dniu szkolenia.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie.

Formularz zgłoszeniowy

Ocena pracy dyrektora szkoły / przedszkola

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”

Kurs Trenera TUS Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia