Bezpłatna konferencja dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych
Temat: ABC skutecznego dyrektora i wicedyrektora

📆 Termin: 5.02.2025 r.
GRUPA ZAMKNIĘTA
(Brak wolnych miejsc)

📆 Termin: 13.03.2025 r.   

🕔 Godzina: 9:00 – 11:00             🧾 Bezpłatne             💻Forma: Online na żywo

Liczba miejsc jest ograniczona (decyduje kolejność zgłoszeń)!

ABC skutecznego dyrektora to szkolenie dedykowane dyrektorom, które ma na celu rozwój umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania placówkami edukacyjnymi. Program szkolenia obejmuje kluczowe obszary takie jak: przywództwo, zarządzanie zespołem, nadzór pedagogiczny, kontrola zarządcza oraz innowacje w edukacji. Szkolenie łączy teoretyczną wiedzę z praktycznymi wskazówkami, umożliwiając dyrektorom nie tylko doskonalenie swoich kompetencji, ale także wzbogacenie swojej pracy o nowoczesne metody i narzędzia, które wspierają rozwój szkół i zwiększają jakość kształcenia.

Cele szkolenia: Celem szkolenia jest wspomaganie dyrektorów i wicedyrektorów szkół/przedszkoli oraz placówek oświatowych w zakresie efektywnego zarządzania placówkami edukacyjnymi.

Prowadząca: Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk – dyrektor EUREKA Centrum Kształcenia, trener oświaty, mentor i coach. Specjalizuje się w prawie oświatowym, metodyce nauczania i educoachingu. Posiada w tym zakresie wszechstronne kompetencje poparte doświadczeniem zawodowym – nauczyciel dyplomowany, polonistka, wieloletni dyrektor szkoły oraz wizytator w kuratorium oświaty.

Wykładowca akademicki UMCS w Lublinie i prelegentka konferencji oświatowych. Edukacja jest jej pasją – od lat wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego i mentalnego. Kompetencje merytoryczne z zakresu wspomagania i nadzorowania pracy szkół, przedszkoli i placówek oświatowych, zdobyła pracując w kuratorium oświaty na stanowisku wizytatora i starszego wizytatora.

Program:

  1. 1. Przywództwo edukacyjne i zarządzanie zespołem.
    – Rozwijanie umiejętności zarządzania zespołem.
    – Tworzenie zespołów wysokiej wydajności.
    – Rozwiązywanie konfliktów w zespole.
    – Strategie motywowania i wspierania nauczycieli.

    2. Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna dyrektora.
    – Dyrektor szkoły jako pracodawca. 
    – Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna dyrektora.
    – Zarządzanie ryzykiem prawnym w szkole.

    3. Nadzór pedagogiczny i doskonalenie jakości kształcenia.
    – Obowiązki i zadania dyrektora szkoły wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego.
    – Rozwój umiejętności monitorowania i podnoszenia jakości nauczania.
    – Dobre praktyki w zakresie planowania, realizacji i oceniania nadzoru pedagogicznego
    w kontekście podnoszenia jakości kształcenia.

    1. Zarządzanie zmianą, innowacjami i kontrola zarządcza.

    – Zapoznanie się z zasadami i procesami kontroli zarządczej.
    – Zrozumienie roli kontroli zarządczej w zarządzaniu ryzykiem i efektywności działań szkoły.
    – Elementy i procedury kontroli zarządczej.
    – Identyfikacja i analiza ryzyka w zarządzaniu szkołą.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia poprzez czat.
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia.

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie.

Formularz zgłoszeniowy

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”