Analiza, weryfikacja i nowelizacja statutu szkoły i przedszkola zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

📆 Termin: 16.10.2024 r.

💻Forma szkolenia: online na żywo

 🕕Godzina: 9:00 – 11:00

💰Cena: 250 zł/os

Szkolenie zawiera:

  • Pakiet materiałów szkoleniowych: opracowanie zawierające szczegółowe wytyczne dotyczące tworzenia statutu.
  • Elektroniczne  zaświadczenie dla każdego uczestnika na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.

ADRESACI: Dyrektorzy szkół/przedszkoli oraz nauczyciele pracujący w zespołach problemowych przygotowujących zmiany w statutach placówek oświatowych, oraz inni zainteresowani.

CELE GŁÓWNE SZKOLENIA:

– usystematyzowanie informacji, dotyczących stosowania przepisów z zakresu techniki prawodawczej,

– wskazanie elementów obligatoryjnych i fakultatywnych statutu

– nowelizacja statutu w świetle przepisów prawa i w związku z aktualnymi zmianami prawnymi.

PROGRAM:

  1. Regulacje prawne związane ze statutem – zasady techniki prawodawczej dotyczące opracowywania i nowelizacji statutu szkoły/przedszkola.
  2. Obowiązkowe zapisy w statucie szkoły i przedszkola – analiza obligatoryjnych elementów statutu. 3. Nowelizacja statutu w świetle przepisów prawa i w związku z aktualnymi zmianami prawnymi.
  3. Przegląd niezgodnych z prawem zapisów w statutach szkół i przedszkoli.
  4. Wymiana doświadczeń, pytania i odpowiedzi.

Uwagi:

  • Szkolenie odbywa się na żywo, na platformie ClickMeeting
  • Uczestnik otrzyma: zaświadczenie na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2019 r. poz. 1045 ze zm.) par. 23 ust. 2 i ust. 3 oraz pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
  • Możliwość konsultacji, zadawania pytań w trakcie szkolenia
  • Link aktywacyjny wyślemy 1 dzień przed szkoleniem na adres e-mail podany w formularzu zgłoszenia

Prosimy o podawania w zgłoszeniu osobistych adresów mailowych do wysłania linku na szkolenie oraz zaświadczenia i materiałów szkoleniowych.

Formularz zgłoszeniowy

Analiza, weryfikacja i nowelizacja statutu szkoły i przedszkola zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Scroll to Top

PROGRAM TUS (MK)

1. Podstawy teoretyczne TUS

  • cel i założenia TUS
  • oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
  • instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej

2. Tworzenie grup TUS

  • rola prowadzących
  • właściwy dobór do grup
  • rozmowa wstępna z rodzicem
  • rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
  • wskazania do pracy indywidualnej

3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy

  • struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
  • tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
  • konstruowanie wzmacniających komunikatów
  • praca z emocjami dziecka
  • praca  z trudnymi zachowaniami
  • współpraca z rodzicami

4. Trening Społeczny

  • planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
  • przygotowywanie materiałów na zajęcia
  • przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy

5. Zakończenie

Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.

6. Materiały dla uczestników (wersja elektroniczna):

  • KAMIENIE MILOWE
  • narzędzia TUS
  • przykładowy plan TUS
  • przykłady instrukcji
  • karty emocji
  • linki do filmów

Wykładowca: Monika Kolon: Pedagog, socjolog, trener umiejętności społecznych w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; pracuje z dziećmi i młodzieżą; szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka kursu „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”